SAS

Idag går 4 miljoner svenskar på semester

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2012 10:00 CEST

Alla semesterfirare är inte helt övertygade om att den svenska sommaren kommer att leverera. Juni har som bekant regnat bort i större delen av landet och för att försäkra sig om sol bokar svenskarna resor som aldrig förr. I juni hade SAS mer än 20% fler besökare än samma månad föregående år på sas.se. Men solgaranti verkar inte vara det absolut viktigaste för SAS resenärer. Många vill flyga inrikes och till storstäder uti världen.

Topp 10 destinationer som flest svenskar söker på sas.se just nu:

Luleå
London
Göteborg
Malmö
New York
Köpenhamn
Umeå
Barcelona

Storstäderna dominerar även när SAS EuroBonus-medlemmar tar ut bonusresor för sina intjänade poäng, vilket många väljer att göra under sommarsemestern. I topp ligger New York, London och Paris, tätt följda av Köpenhamn, Bangkok, Rom och Nice. Vill man ändå till solen har SAS fortfarande resor kvar till många resmål runt Medelhavet, till exempel till Nice, Palma de Mallorca och Dubrovnik.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.se

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor till populära
destinationer som ParisBangkok och Dubrovnik. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1000 resmål världen över i 175 länder. För mer information, besök www.sas.se