Sweden Sportspilates AB

Idag landar Mari Winsor i Sverige

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2013 10:48 CEST

Möt Mari Winsor, Pilates experten från USA.

Mari Winsor är en av de mest kända namnen inom fitness och pilates, känd för att bevara och undervisa den genuina pilatesmetoden. I mer än 25 år har Mari arbetat med pilates och förändrat kroppar.

1990, öppnade Mari, som före detta profesionell dansare, sin första Pilatesstudio i Los Angeles and introducerade sin inovativa workout baserad på Joseph Pilates metod. Resultaten lät inte vänta på sig. Snart flockades musiker, idrottare och kändisar i hennes studio,  eftersom kroppar förändrades, stärktes och formades.

1992, Mari bestämde sig för att fördjupa sina kunskaper i Pilates och började studera för Romana Kryzanowska, pilates grand old lady som arbetade med Joseph Pilates och som tog över hans arbete och studion i New York, vid hans död. Efter ett års intensiva studier blev Mari certificerad av Romana.

2003, lanserade Mari sin serie med träningsdvds, som har sålt i mer än 29 millioner exemplar, och har hjälpt många männsikor att forma sina kroppar som de vill. Hennes dvds har sålt online och via TVshop, samt senaste tillskottet winsorfit.com

Mari är också medförfattare till tre pilatesböcker.

Hennes två Winsor Fitness studios har en ständigt växande lista, med A-list klienter som inkluderar Drew Barrymore, Elizabeth Berkeley, Minnie Driver, Daisy Fuentes, Jasmine Guy, Jewel, Melanie Griffith, Meg Ryan, Sharon Stone, Marisa Tomei, Courtney Thorne-Smith och Dita Von Tees. Mari är den mest efterfrågade pilatestränare i Hollywood och en stjärna i fitnessbranchen.

Detta är Mari Winsors första Sverigebesök och vi svenskar ser fram emot fler.

Sweden Sportspilates AB grundades 2011 och är Sveriges snabbast växande Pilatesstudio.

Verksamheten bedrivs i de anrika lokalerna, Svettishuset, i centrala Uppsala

Sweden Sportspilates AB har som mål att etablera ett centrum för traditionell Pilates i Skandinavien, med träning och utbildning.Personalen är akademiskt utbildade och verksamheten bedrivs med ett naturvetenskapligt och salutogeniskt perspektiv, i fas med modern forskning.