Firma Sofia Karlsson

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2009 13:42 CEST

20 april 2009

Idag lanseras ALLT OM JÄMSTÄLLDHET - www.alltomjamstalldhet.se

De senaste decennierna har jämställdhetsarbetet vuxit explosionsartat. Fler och fler arbetar med jämställdhet och mer resurser avsätts till jämställdhetsprojekt och genusforskningen är etablerad på universiteten. Vi ser också att lagstiftningen ställer fler krav på arbetsgivaren och intresset för jämställdhet ökar.  Fler och fler försöker leva jämställt och letar efter lättillgänglig fakta och inspiration för vardagslivet. Därför behövs en samlad plats på internet som samlar ALLT OM JÄMSTÄLLDHET.

-Vi vill kunna erbjuda information om jämställdhet för alla som vill veta mer och konkreta metoder för alla som vill arbeta med frågan säger Katarina Bivald. Visst finns det fortfarande en del motstånd mot jämställdhetsarbete, men allt fler tar jämställdhetsarbete på allvar.

-Allt om jämställdhet är framförallt en samlingsplats för kunskap och metoder, säger Katarina och tillägger: Vi kommer också inspirera i vardagen, med mycket humor, debatt och diskussion. Både fakta och brandtal sammanfattar hon, och brandbloggar, naturligtvis!

Från och med 20 april 2009 finns www.alltomjamstalldhet.setillgänglig för alla. Allt om Jämställdhet kommer att samarbeta med organisationer, företag och enskilda aktörer som på olika sätt arbetar med jämställdhet. Försvarshögskolan är en samarbetspartner som är med från starten.  För mer information om sidan och initiativtagarna kontakta:

Katarina Bivald, chefredaktör för Allt om jämställdhet:

E-post: Katarina.bivald@alltomjamstalldhet.se

Starten för www.alltomjamstalldhet.se firas med mingel på Teater Lacrimosa,