NetJobs Group AB

Idag släpper Svensk Internetrekrytering AB (publ) sin mobilsajt; http://m.karriarguiden.se

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 12:25 CET

I och med detta blir man först i Sverige med att erbjuda användare möjligheten att enkelt söka och bevaka nya jobbmöjligheter via mobilen oavsett vilket operativsystem eller vilken telefon man använder.

Svensk Internetrekryterings Marknadschef, Björn Widmark förklarar:

”Det är väldigt viktigt för oss att kunna erbjuda våra tjänster i alla relevanta kanaler, mobilen och en mobil hemsida / mobil app / mobil sajt är naturligtvis extra intressant därför att den är ständigt tillgänglig för användaren, vi kan helt enkelt nå ända in i kavajfickan eller handväskan med vår tjänst. Ytterst handlar det givetvis om att hjälpa våra kunder med att attrahera rätt kandidater till de tjänster som de vill tillsätta”.

Användandet av internet via mobila enheter förväntas passera internetanvändandet med PC inom 4-5 år, så vår satsning på mobil kommer hjälpa oss att skapa tillväxt i användning och i och med det i intäkter.

Det här är version 1.0, precis som vår webb så är Fourstream®´s mobila plattform helt skalbar och vi har för avsikt att lansera mobiltjänsten i alla våra marknader inom kort.

För ytterligare information kontakta:
Björn Widmark, Svensk Internetrekrytering AB (publ) – 0760 278940

Om Svensk Internetrekrytering
Svensk Internetrekrytering är en av Nordens ledande aktörer inom onlinerekrytering och karriärutveckling. Genom ett nätverk av 40 jobbsajter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland kan företag och organisationer snabbt, träffsäkert och kostnadseffektivt nå ut till rätt kandidater i rekryteringsprocessen. De tjänster och produkter som erbjuds stödjer också kandidaterna i deras karriärutveckling. Visionen är att vara no.1 i världen inom nischade jobbsajter. Svensk Internetrekryterings aktie (SIR) handlas på First North vid NASDAQ OMX. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank.

För mer information om Fourstream®´s mobila plattform och tekniken bakom, vänligen kontakta:

Martin Strempel, Grundare & VD, Fourstream®
E-mail: martin.strempel@fourstream.com