Universal Music Sweden

Idag släpps en DVD-box med material från Eurovision Song Contest 2013

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2013 14:26 CEST

Mer än 170 miljoner tittare i 36 olika länder såg när Eurovision Song Contest för 58:onde gången gick av stapeln - denna gång i Malmö, Sverige. Där fick de se när vinnaren Emmelie de Forest vann tävlingen med låten Teardrops och därmed förde hon hem trofén till Danmark.

Sverige och Malmö stad har visat sig vara värdiga värdar för Europas favoritprogram med en underbar kväll av underhållning som programföretaget Sveriges Television (SVT) sände live.

DVD-boxen innehåller de två semifinalerna, den stora finalen samt massor med bonusmaterial, bl.a. en vinnarintervju med Emmelie de Forest.