Entreprenörsjakten

Idag startar Entreprenörsjaktens projektledarutbildning!

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2010 11:50 CEST

Hallå Alla!

Idag drar Entreprenörsjaktens projektledarutbildning igång på House of Win-win i Göteborg. Vi har samlat 10 grymt drivna och kreativa unga förmågor som till våren kommer driva olika Entreprenörsjakts deltävlingar runt om i hela Sverige!

Första dagen inledds med utbildning i processledning med fantastiska Olle Bjerkås och efter lunch blir det säljutbildning med en alltid lika inspirerande Ulla-Lisa Thordén. Dag två tar grundaren till Entreprenörsjakten, Gustaf Josefsson över rodret och kastar sig över spelutveckling och kreativitet. Dagen avslutas med att våra deltagare får göra skarpa kundmöten där de själva ska utforma ett case. Allting sätts på prov under fredagen med en enda stor Entreprenörsjakt där projektledarna får komma ut och ge ofärgade och nytänkande lösningar på företags problem, i sann entreprenörsjakts anda.

Det kommer bli tre dagar fyllda med innovation, entreprenörskap och kreativitet – allt förpackat i ett enda stort spel!

Entreprenörsjakten 2010

Entreprenörjakten är en entreprenöriell femkamp, ett driftigt äventyr där Sveriges främsta unga entreprenörer får sina företagarförmågor satta på prov.

Idén bakom Entreprenörsjakten är mycket enkel. Vi tror att det svenska företag och unga entreprenörer har mycket att erbjuda och lära av varandra. Därför låter vi unga, kvalificerade entreprenörer ta sig an konkreta problemställningar på plats hos företagen.

Under en heldag skickas tjugofyra hungriga entreprenörer ut till fem olika företag, för att mötas av ett uppdrag baserat på ett verkligt problem. Under hård tidspress och utan invanda mönster produceras idéer och lösningar som företagen sedan kan göra verklighet av. Varje delmoment poängsätts och vid dagens slut står ett lag som segrare.

Affärsnytta för företagen. Möjlighet att bygga nätverk för entreprenörerna.

Under våren tar Entreprenörsjakten plats i Göteborg (26/3), Växjö (9/4), Stockholm (16/4), Eskilstuna (28/4) och avslutas med en final i Göteborg den 7 Maj. I varje genomförande deltar 5 företag och 25-30 st. entreprenörer.