SSCO, Stockholms studentkårers centralorganisation

Idag träffar Stockholms studenter borgarråden.

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2007 09:37 CET

Under fredagen träffar SSCO och representanter för Stockholms sex största studentkårer företrädare för Stockholm stad för att diskutera studentfrågor.

I Stockholm finns 80 000 studenter, nästan 5 % av Stockholms invånare är alltså studenter. För att bättre kunna ta tillvara och diskutera frågor relaterade till denna stora befolkningsgrupp bildades för ett år sedan ett kommunalt studentråd.

Studentrådet genomförs 4 gånger per år på Stockholms Stadshus. Medverkar gör representanter från SSCO (Stockholms Studentkårers Centralorganisation) och Stockholms sex största studentkårer (Studentkårerna vid Handelshögskolan, Karolinska Institutet, Stockholms Universitet, Södertörns Högskola, KTH samt Lärarhögskolan) samt företrädare för Stockholm stad.

Fredag 9 februari kl. 14.00 är det äntligen dags för det första kommunala studentrådet med stadens nya makthavare. På mötet kommer frågor som studentbostäder, internationell studenter och mycket mer att diskuteras.

Frågor besvaras av:
Fredrika Järnehall, Ordförande SSCO,
tfn 08-674 76 62, mobil 0708-99 77 15, e-post: ordf@ssco.se

Presskontakt:
Anna Wrede, Politisk sekreterare SSCO,
tfn 08-674 76 61, mobil 0706-39 98 01, e-post: polsekr@ssco.se

SSCO grundades 1896 och har sedan dess vuxit till ett samarbetsorgan för ca femtio medlemskårer med totalt närmare 80 000 studenter som medlemmar.