Upplev Mer

IDAG: Världspremiär för takvandringar i mörker

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 10:59 CET

Idag är det invigning och världspremiär för våra takvandringar i mörker. Temat är ”Änglar, mord och munkar - Mörka berättelser från Stockholm”.

Kulturministern inviger klockan 15:00.

De populära takvandringarna på Riddarholmen har fått ytterligare en dimension och kan nu även upplevas i mörker. Gångbryggorna är försedda med ledljus och under vandringen får vi höra historierna från den mörka sidan av Stockholm och Sverige. Det handlar om spöken, mord och oförklarliga händelser i historien! Och man vet aldrig vem eller vad man kan stöta på där uppe...
Det blir dessutom en unik ljusupplevelse att gå på taket i mörker och blicka ut över stadens fantastiska neonljus.

För mer info om dagens invigning:

Anders Stjernberg
070-6801487

Åsa Ragnarsson
0708-808219

Upplev Mer är ett företag inom upplevelseindustrin. Genom våra takvandringar förmedlar vi historia på ett originellt, effektivt och kvalificerat sätt. Ledorden är enkelhet, kunskap och engagemang.

Idén kommer från Sundsvall där vi 2003-2004 startade takvandringar i Stenstaden i Sundsvall.
2005 började vi föra diskussioner med Statens Fastighetsverk, SFV och 2007 stod banan i Stockholm klar.
Takvandringar är en idé vi är ensamma om i världen.
Den 16 dec 2009 invigdes dessutom vår speciella ljusslinga som gör det möjligt att gå en takvandring även under den mörka årstiden. Nu med Stockholms vackra stadsljus runt omkring oss.

Upplev Mer har 30-talet certifierade takguider i Stockholm och 10-talet i Sundsvall.