Identity Works AB

Identity Works knäckte Tre Kullor

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 17:04 CEST

Nu lanserar Leksands knäckebröd ett helt nytt premium knäcke under namnet Tre Kullor. Massor av smak, sköna förpackningar och en spännande historia har redan övertygat handeln och fyller knäckebröds-hyllorna över hela landet.

”Tre Kullor har fått otroligt uppmärksamhet i handeln. Tillsammans med byrån har vi träffat mitt i prick med konsumentinsikt, koncept och förpackning”, Säger Annika Sund, Marknadschef på Leksandsbröd

”Vi har bakat något som är helt nytt för oss. Tre Kullor är väldigt annorlunda och modernt för Leksands Knäckebröd – en nyhet där vi förenar vår historia och våra bageritraditioner med det absolut senaste”, säger Annika Sund, marknadschef på Leksands Knäckebröd.

Bakom det strategiska konceptet och förpackningslösningarna ligger Leksands knäckebröds mångåriga samarbetspartner, varumärkesbyrån Identity Works som bland annat inspirerats av Leksandsbröds långa och spännande historia.

“Detta har varit ett riktigt inspirerande och kul uppdrag som omfattat allt från provbakning till en djupdykning i familjeföretaget Leksands historia över 6 generationer. Tillsammans med vår fina kund har vi skapat en produkt som är svår att sluta äta och en förpackning som jag själv vill ha framme hemma i köket.” Säger Helena Stendahl-Hägg, Design Director på Identity Works.

Arbetsgrupp på Identity Works:
Design director, Helena Stendahl-Hägg
Varumärkesstrateg, Ida-Karin Larsson
Analys, Jeanette Finder
Designer, Daniel Wallin
Industridesigner, Lisa Minogue
Produktionsledare, Marlis Nylén
Projektledare, Jakob Lindberg
Produktionsdesign: LOWD'

För mer information:
Identity Works:
Helena Stendahl-Hägg, Design director
TEL: 070-9900012
E-MAIL: helena@identityworks.se

LeksandsBröd
Marknadschef, Annika Sund, Leksands knäckebröd
TEL: 070-6513632
E-MAIL: annika.sund@leksandsbrod.se

Identity Works är en av Sveriges ledande varumärkes- och designbyråer med tjänster inom Insikt, Strategi, Innovation, Design och Realisering. Identity Works arbetar med kunder som Arla, OLW, InkClub, Socialstyrelsen, Svensk Fastighetsförmedling, OKQ8, Oriflame, Göteborgs Kex m fl. Byrån består idag av ca 35 anställda och är lokaliserade på Kungsgatan i Stockholm. Under 2012 omsatte bolaget 46 MSEK och gjorde ett positivt resultat om 3,2 MSEK.