IR Group AB

Idrottsrekrytering breddar sin verksamhet.

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 13:30 CEST

Idrottsrekrytering och Cruyff Institute for Sport Studies har ingått samarbete kring marknadsföringen av Cruyff Institute for Sport Studies utbilldningskoncept i samarbete med Handelshögskolan IFL i Stockholm.

De två utbildningar är framtagna som en Klubb & Sportchefsutbildning samt en MDA, Management Diploma for Athlethes.

Utbildningarna är skräddarsydda för att passa personer som är verksamma inom idrotten och söker praktisk kompetensutveckling eller för dem som är eller som har varit aktiv inom idrotten, antingen som utövare, ledare eller med någon annan administrativ roll och nu siktar på en andra karriär.

- Vi är väldigt nöjda med att komplettera vår rekryteringsdel med en möjlighet till högre utbildning. Vi vet att utbildningen håller en hög internationell standard och att personer som genomgår någon av utbildningarna står väldigt väl rustade för ytterligare arbetsuppgifter inom idrotten eller inom näringsliv.

Säger Per Fahlman, Marknadschef på Idrottsrekrytering.

- Vi har nu ett komplett erbjudande till att ge våra kandidater möjligheten att förverkliga sin målsättning om en andra karriär.

Avslutar han.

Per Fahlman