IR Group AB

Idrottsrekrytering - Länken mellan idrott, arbetsliv och näringsliv

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2010 16:38 CEST

Idrotten är idag i underhållningsindustrin, idag ställs allt högre krav på professionalism och rätt kompetens. Fler företag än någonsin söker efter personer med idrottsbakgrund eller idrottsutbildning.
Därför startades hösten 2010 rekryteringsföretaget Idrottsrekrytering.
Idrottsrekrytering är länken mellan idrott, arbetsliv och näringsliv.
Personerna bakom företaget har sin bakgrund inom idrotten både som aktiva, inom företagande och i arbetslivet.

- Vi vill fånga upp och förädla de drivkrafterna och den målmedvetenhet som idrottare besitter. Vi vill på sikt bli den naturliga referenspunkten för alla som har en koppling till idrott och sportindustrin.

Säger Marknadschef Per Fahlman som själv har ett förflutet som bland annat ungdomsproffs i England.

- Konkurrensen inom idrotten är oerhörd och många idrottare tappar fokus på vägen, vi ser till att fånga upp dessa. Dessutom är idrott och sport numer en del av underhållningsindustrin vilket gör att kraven på professionalisering och utbildad personal ökar. Vi ser ett tydligt behov på marknaden, både från kandidater, idrottsutbildningar och företag.

Fortsätter han.

Gensvaret från kandidater har varit stort och Idrottsrekryterings databas har växt stadigt sedan möjligheten att registrera sitt CV i början på April. Företaget har sedan 1a September gett arbetsgivare möjlighet att ta del av databasen och ett antal lyckade rekryteringar är redan i hamn.

För mer information om företaget, besök www.idrottsrekrytering.se
eller kontakta Marknadschef Per Fahlman på 0763-086282 alt.  per@idrottsrekrytering.se

Idrottsrekrytering är Sveriges ledande kanal för förmedling av personal inom idrottsrelaterade tjänster. Vi förmedlar även personal inom sälj, marknad, hälso – och evenemangssektorerna. Idrottsrekrytering är också en naturlig kanal och samarbetspartner till idrottsrelaterade utbildningar.