Ving Sverige AB

Ierapetra och Turgutreis – två nya resmål hos Ving

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2014 10:39 CEST

Tidigare har Ving berättat om fyra nya öar i programmet till sommaren 2015 - Thassos, Kos, Kalymnos och Telendos. Nu tillkommer ytterligare två resmål: Ierapetra på den sydöstra delen av Kreta i Grekland samt Turgutreis på Bodrumhalvöns västra kust, i Turkiet.

Turgutreis ligger längst ut på Bodrumhalvön i Turkiet. Det är en charmig stad med en lång historia som växt till halvöns näst största stad och ett omtyckt turistresmål, med en fem kilometer lång strand och riktigt bra hotell. Staden är känd för sin trevliga marina och sitt folkliv, särskilt under marknadsdagarna då man kommer från när och fjärran för att sälja sina varor. Det finns gott om restauranger att välja mellan, allt från enkla turkiska lokantasis till restauranger med internationell meny. Vill man fortsätta kvällen finns många caféer och barer, välj någon med utsikt över havet och den magnifika solnedgången. Ett riktigt stort utbud av shopping och nöjen finns i Bodrum, bara ett par mil bort. Vings hotell, Sentido Bellazure, är ett All Inclusive-hotell strax utanför Turgutreis, intill en liten fiskeby och med bekvämt promenadavstånd till stranden och havet.

Europas sydligaste stad, Ierapetra, erbjuder en avslappnad kombination av strandliv, sevärdheter och aktiviteter. Det är en liten stad med ett myllande folkliv men där finns också en strand längs vilken en trevlig strandpromenad, kantad av ett stort antal restauranger, caféer och barer, går. Här finns gott om utflyktsmöjligheter, både till historiska platser som det fantastiska Knossos och till härliga stränder i närheten. Ving kommer att erbjuda tre hotell i Ierapetra. Bland annat SunConnect Ostria Beach, ett familjehotell för den som vill hålla sig uppkopplad under semestern.

Vi har sett en ökande efterfrågan på resor till Grekland de senaste två åren och då är det kul att bredda vårt utbud av resmål ytterligare. I Turkiet är det många som önskar bra hotell och gärna med All Inclusive, så det här är precis vad våra kunder vill ha, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Till Turgutreis kan man resa med Vings charterresor från Stockholm och Köpenhamn under sommarsäsongen (maj - oktober) och till Ierapetra kan man resa med Vings charterresor från Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn under sommarsäsongen (april-oktober).

Prisexempel Ierapetra: Flyg med Thomas Cook Airlines Scandinavia från Stockholm till/från Kreta, boende på hotell Astron inklusive frukost i en vecka. Avresa 14 maj 2015, 5 475: -/person i delat dubbelrum med havsutsikt.

Prisexempel Turgutreis: Flyg med Thomas Cook Airlines Scandinavia från Stockholm till/från Bodrumhalvön, boende på hotell Sentido Bellazure med All Inclusive i en vecka. Avresa 7 maj 2015,
4 775:-/person i delat dubbelrum.

Resmålen finns bokningsbara från 18 september.

För bilder och ytterligare information kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, Magdalena.Ohrn@ving.se  tel 0709-513075.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 500 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och
hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 200 anställda och cirka 600 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den
internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.