Transticket AB

IF Elfsborg förenklar biljettköpet för sin publik – väljer ny biljettpartner

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 09:54 CET

Publiken och partners önskemål i centrum när IF Elfsborg byter till Transticket som biljettleverantör.

- Anledningen till att vi valde Transticket var att systemet innehåller de delar vi eftersökt för att kunna erbjuda våra produkter på ett enkelt sätt, systemets öppenhet och möjlighet till integration med andra kundlösningar var också en avgörande faktor. säger Jonas Andersson Kallin, biljettansvarig hos IF Elfsborg.

Transticket har i konkurrens med flera andra systemleverantörer, tecknat ett flerårigt samarbetsavtal med IF Elfsborg. Förutom traditionella delar som biljett- och abonnemangshantering inkluderar samarbetet även en integrering av systemet mot befintligt ekonomisystem, ökad service mot både privat publik likväl som partners via vårt arenakoncept med personliga biljetter (fancards), biljettautomater, plus mycket mer.

- Äntligen! utbrister Jonas Ekegren, VD på Transticket och fortsätter: - Vi har under en lång tid velat knyta till oss IF Elfsborg som samarbetspartner. Dels så delar vi ambitionen om att vara en ledande aktör inom respektive område, dels så delar vi syn gällande värdegrunder och samhällsansvar. Vi är oerhört stolta över detta samarbete som också visar på att vårt långsiktiga arbete, som påbörjades 2008, stärker vår uppfattning om en ökad kravbild från marknaden gällande organisation, management, integrering med strategiska externa samarbetspartners, samt en modern och skalbar systemplattform.

Jonas Andersson Kallin, biljettansvarig hos IF Elfsborg, säger att man under en längre tid tittat på olika biljettsystem för att bättre kunna erbjuda lösningar som passar publiken och sina partners och när Transticket presenterade sin lösning, kände man att man äntligen hittat rätt.

- Vi kommer att implementera systemet redan i samband med vår lansering av seriebiljetterna för 2013 under oktober månad. Vi tror att vår publik kommer att uppskatta enkelheten och systemets många möjligheter. Vi ser mycket fram mot samarbetet med Transticket och utvecklingen av framtidens biljettsystem! avslutar Jonas Andersson Kallin.

För mer information – kontakta:

Fredrik Ornstein (försäljningschef Transticket)
fredrik@transticket.se, 0703 - 00 16 05

Jonas Ekegren (VD Transticket)
jonas@transticket.se, 0702 – 44 56 46

Transticket bildades i Nyköping 2005, bland annat av vår nuvarande VD Jonas Ekegren. Vårt huvudkontor är beläget mitt i hjärtat av Nyköpings sport och evenemangsliv på Rosvalla Nyköping Eventcenter. Härifrån sköter vi all drift och teknisk utveckling samt hjälper våra kunder med support via vårt callcenter.

Bolagets styrelse består av ordförande Jonas Mårtensson samt ledamöterna Theodor Jeansson, Urban Johansson och Ulf Adelsohn. Transtickets ägs av bolagets VD Jonas Ekegren, Alted, Danvic samt av Ulf Adelsohn och Urban Johansson.

Vi på Transticket har levererat biljett- och CRMsystem sedan 2005 åt arrangörer inom sport, kultur och evenemang. Vi har erfarenhet från implementering av över 50 system till både stora och små arrangörer – från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Detta har gett oss stor erfarenhet i olika kunders behov och förutsättningar. Vi jobbar med så kallade white-label lösningar, vilket gör att alla våra kunder säljer sina biljetter via sina egna kanaler, med sina egna varumärken exponerade.