Lemonwhale

If Stockholm Open för stor publik med Online TV

Press Release   •   Oct 12, 2012 02:23 CEST

- Vi ser nu att online video får en allt mer central roll för de publika arrangemangen och känner att det är viktigt att visa på hur Online TV kan öka värdet för ett evenemang likt If Stockholm Open, dess sponsorer samt publik. Vi har genom vårt engagemang kunnat skapa ett starkare intresse för vår organisation mot en marknad som är under utveckling och i synnerhet den professionella tennis organisationen ATP. Det är även extra kul att se profiler såsom Jonas Björkman och Thomas Johansson engagera sig fullt ut för att möjliggöra en videoupplevelse utöver det vanliga. Vi hoppas kunna förgylla det redan genomarbetade evenemanget på KLTK 2012, säger Dan Wester, affärsutvecklare på Lemonwhale.

Som sponsor kommer Lemonwhale att med sin expertis kring online video säkerställa en livfull och dynamisk Online TV upplevelse för besökare både på webben och turneringen. Tre typer av videomaterial kanaliseras genom Lemonwhale Cloud Video Platform 1) ATP content 2) Lokalt producerat material från Stockholm 3) Videoblogg från både spelare och funktionärer. Vidare kommer Lemonwhale aktivt utbilda sponsorer kring hur organisationer kan skapa värde genom rörligt kommunikation.

Från arrangörens håll ser man ett stort värde i Lemonwhale som partner till evenemanget.

– Vi har en ambition att förbättra helhetsupplevelsen för evenemangets besökare. Genom att öka tillgängligheten och videoinnehåll ser vi till att besökarna kommer närmare händelserna under If Stockholm Open 2012, oavsett om de är med oss digitalt eller på plats. Tillsammans med Lemonwhale får vi även möjligheten att direktsända evenemanget på webben, vilket känns som en spännande vidareutveckling, säger Jonas Björkman, Marketing Director, If Stockholm Open.

Om If Stockholm Open
If Stockholm Open är en av två ATP 250 turneringar för herrar i Sverige. Den första Stockholm Open hölls 1969 och har spelats varje år sedan dess. Turneringen spelas inomhus på hardcourt med både single och dubbelturnering. Evenemanget pågår 13–21 oktober 2012. If Stockholm Open anordnas av Kungliga Lawn Tennis Klubben i samarbete med PR Event Göteborg AB.

Om Lemonwhale
Lemonwhale ger företag och organisationer möjligheten att arbeta med högkvalitativ Online TV och livesändningar utan egen djup teknisk kompetens. Våra kunder finns idag inom många segment som mediahus, reklambyråer, produktionsbolag, storföretag, kommuner och statliga verk. Vi fokuserar på innovation och att framgångsrikt lansera Online TV tillsammans med våra kunder för att de ska få bästa resultat.