Abakus AB

If väljer Abakus som ny DM-byrå

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2013 08:45 CET

If har valt Abakus som ny DM-byrå för arbetet med den strategiska kundkommunikationen.

Samarbetet, som redan inletts, innebär att Abakus ska förstärka den kreativa och strategiska höjden i kunddialogen.

– Det känns jättebra att ha påbörjat detta samarbete med Abakus, säger Hanne Riddervold, CRM Marketing Manager på If. Vi kände direkt att Abakus förstod och hade vårt kundperspektiv i fokus.

– Vi blev både glada och stolta över att If valde oss som byrå! säger Christel Hedin, VD på Abakus. Samtidigt gäller det att vara ödmjuk över uppdraget. I början på hösten satt bland annat hela arbetsgruppen på kundservice för att lyssna till kundernas önskemål och behov. Det gav oss en bra grund och nu arbetar vi för fullt med att stärka relevansen och precisionen i all direkt kommunikation.

De första resultaten av samarbetet når If:s kunder inom en snar framtid.

För ytterlagare info:
Christel Hedin, VD Abakus, mob: 073-247 55 04
Hanne Riddervold, CRM Marketing Manager på If, mob: 0709-58 68 24

Bilder:
Bild på Arbetsgruppen på Abakus (klicka för att ladda ner):
Från vänster: Jennie Bergström produktionsledare, Christel Hedin strateg/projektledare, Pascal Denis AD, Camilla Sjögren produktionsledare, Tom Magnusson copy, Tom Skillgate final art, Rasmus Asp final art.

Bild på Christel Hedin (klicka för att ladda ner):

Abakus är en byrå som bygger långvariga relationer med och för kunder genom att balansera affärsmässighet och kreativitet. Det skapar framgångsrik kommunikation som dessutom kan mätas i avslut, pengar och nya kunder.

Våra samarbeten skiljer sig naturligtvis från kund till kund och ofta från uppdrag till uppdrag, men kommunikationen som möter våra kunders kunder är alltid ett resultat av en rad insikter och byggstenar som vi sammanfattat i tre ord; proaktivitet, kreativitet och interaktivitet.