Grundig Nordic AB

IFA-nytt! Fine Arts 3D LED 55 och 3D LED 46; Upplev 3D i hemmabioformat

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2010 11:25 CEST

Snart kommer operatörerna att kunna erbjuda sin publik ett större urval av filmer och program i 3D. Då utökar Grundig sitt TV-sortiment med 3D för att möta kundernas behov. Premium-TVn Fine Arts i hemmabiostorlekarna 55” och 46” levererar den perfekta 3D-upplevelsen tack vare 200 Hz-teknik och Full HD-upplösning (1080 p). Under första kvartalet nästa år beräknas Fine Arts 3D LED 55 och 46 finnas i de svenska butikerna.

Grundigs 3D-teknik bygger på aktiva glasögon (shutter glasses) och passiv skärm. De batteridrivna glasögonen har inbyggd slutare för varje öga som styr vilket öga som ser vilken bild. På så sätt uppfattar hjärnan tre dimensioner.

Fine Arts-sortimentet har en tunn, elegant aluminiumdesign och är utrustad med energisnål LED-skärm samt Digi SX, det senaste hitech-chassit från Grundigs utvecklingsavdelning. Inbyggd CI+ kodar av HD-kanaler i DVB-C/S. Den smarta inspelningsfunktionen via USB är standard i Fine Arts liksom i hela Grundigs LED-sortiment.

Flera Fine Arts-finesser förtjänar att lyftas fram. LED-tekniken med bakgrundbelysning ger förutom en smäcker design och mindre energiåtgång också en mycket bra bildskärpa, naturlig färgskala samt en betydligt större betraktningsvinkel. Fine Arts 55” använder 200 Hz-teknik som ger ett jämnt, rytmiskt bildflöde.

Fine Arts 3D LED 55 visas på IFA-mässan i Berlin och kommer till Sverige under första kvartalet 2011.