Grundig Nordic AB

IFA-nytt! Fine Arts LED 55 S med Digi SX chassi, CI+ och bekväm menyfunktion; Gör ett intelligent val i höst

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2010 11:25 CEST

Den framgångsrika premiumserien Fine Arts från Grundig utökas i början av 2011 med Fine Arts LED 55 S, en intelligent TV skapad för underhållning. Fine Arts i hemmabiostorlek 55” har en tunn, elegant aluminiumdesign och är utrustad med energisnål LED-skärm samt Digi SX, det senaste hitech-chassit från Grundigs utvecklingsavdelning. Chassit tillåter flera bekväma applikationer som underlättar TV-livet; inbyggd CI+ för avkodning av HD-kanaler, Grundigs nya intuitiva menyfunktion Comfort Guide där menyvalen visas sida vid sida samt HDMI DigiLink där externa enheter kan anslutas och manövreras med TVns vanliga fjärrkontroll. Den här nöjesmaskinen har också Full HD, 4 HDMI och självklart Grundigs smarta inspelningsfunktion via USB. Den nya Fine Arts-modellen kommer även i 46”.

Flera finesser förtjänar att lyftas fram. LED-tekniken med bakgrundbelysning ger förutom en smäcker design och mindre energiåtgång även mycket bra bildskärpa, en naturlig färgskala samt betydligt större betraktningsvinkel. Fine Arts 55” använder 200 Hz-teknik för att åstadkomma ett jämnt bildflöde och precision i rörelserna.

Fine Arts behöver inga extra boxar för att kunna ta emot program. Den integrerade modulen kodar av digitala mark- och kabelsändningar DVB-T/C liksom DVB-S2, en förbättrad standard för satellitsändningar som mer effektivt överför HDTV. CI+, Common Interface, är en uppgraderad och inbyggd modul för betal-TV kort som från i höst finns i Fine Arts-modellerna liksom i hela Grundigs övriga TV-sortiment.

Topp-TVn Fine Arts LED 55 S visas på IFA-mässan i Berlin.