Grundig Nordic AB

IFA-nytt! Fine Arts och Vision 8 får Digi SX chassi, CI+ och ny, bekväm meny; Delad skärm underlättar menyval

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2010 11:25 CEST

Två av Grundigs absolut finaste TV-modeller, Fine Arts och Vision 8, uppgraderas rejält i höst. Det är chassit Digi SX som möjliggör nya bekväma applikationer. Nyheterna berör hela TV-spektrat och inkluderar bild, ljud, inspelning, lagring, extern anslutning och menyfunktioner.

Den nya menyn kallas Comfort Guide och innebär bland annat att TV-skärmen delas upp så att det nya menyvalet visas sida vid sida med den existerande inställningen. Lätt att se om det blev rätt, alltså!

I det nya chassit ingår även CI+. Common Interface+ är en uppgradering av modulen där de olika operatörernas kort sätts in för att avkoda programsignaler. Att alla Grundigs TV-modeller från oktober får CI+ betyder i sin tur att de även blir godkända av programoperatörerna som i framtiden kommer att kräva detta.

Digi SX-chassit förenklar för användaren på flera nivåer. Den nya bekväma Comfort Guide-funktionen är självförklarande och underlättar jämförelser och inställningar vad gäller svärta, ljusstyrka, färger och kontrast. Chassit har också en HDMI DigiLink-anslutning som gör att enheter som ansluts externt kan kontrolleras med en och samma fjärrkontroll.

Alla modeller av Fine Arts och Vision 8 från Grundig kommer att ha det nya Digi SX-chassit från och med oktober.

Nya generationens Fine Arts och Vision 8 med Digi SX, CI+ och Comfort Guide presenteras på IFA-mässan i Berlin.