Grundig Nordic AB

IFA-nytt! Grundig visar elektronisk ultratvätt; När rent inte är rent nog

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2010 14:45 CEST

Ibland räcker det inte med att något ser rent ut. Det kan ändå vara ganska ohygieniskt i vinklar och vrår. Lagom till IFA-mässan lanserar Grundig en elektronisk ultratvätt som inte lämnar minsta antydan till smuts efter sig. Tvättningen sker extremt intensivt men ändå milt, utan att skada ytlager.

Det är inte bara saker som rakapparatens skärhuvud och löstagbara trimdetaljer som mår bra av att få en omgång i ultratvätten. Även tandborstar, kammar, smycken av olika slag, glasögon, CD/DVD-skivor, armbandsur, bestick…. Allt blir blixtrande rent, fräscht och hygieniskt. Tvätteffekten är kraftfull med 50W och frekvensen på 43 kHz tar bort den mest envisa smuts på ställen som annars är omöjliga att nå.

Den rostfria ståltanken rymmer 550 ml. Ultratvättens timer ställs in på 5-minutersintervall. En löstagbar ställning följer med för bekväm tvätt av till exempel CD/DVD och klockor. UC 5020 Ultrasound Cleaner visas på IFA-mässan i Berlin.

För mer information, kontakta Anders Håkansson, Försäljningschef Personal Care Norden, 0709 234 394, anders.hakansson@grundig.com