Sagemcom Nordic AB

IFA: SAGEMCOM lanserar sex nya digitala fotoramar från AgfaPhoto - inklusive modeller med touch-knappar

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 13:25 CEST

AgfaPhoto introducerar sina senaste innovativa digitala fotoramar som gör det bekvämt att titta på bilder.  De nya ramarna finns i fotoversion (AF5108PS, AF5088PS och AF5078PS) och multimediaversion (AF5108MS, AF5088MS, AF5078MS). Ramarna finns i storlekarna 7, 8 och 10 tum och passar in i alla typer av hem tack vare modern och tidlös design. Modellerna har extra tunna displayer och har ett antal nya funktioner för  foto- och filmvisning.

Högre upplösning för foto och film
Dessa är särskilt väl lämpade för multimedieinnehåll med 4/3 bildformat och upplösning på 800 x 600 vilket ger en exceptionell bildkvalitet. Fotoramarna har också LED-upplysta LCD-skärmar och använder Crystal Image HD teknik som automatiskt korrigerar fel i bilderna (ljusstyrka/kontrast, färgton, färgbalans etc.).

Enkelt att använda touch-knapparna
Naviationsgränssnittet är intuitivt och har förenklade menyer med 3D-effekt. AgfaPhoto tillför också fotoramarna en helt ny dimension med sina SenSee Touch-modeller. SenSee Touch har osynliga touch-knappar som framträder när man rör på framsidan, vilket ger en bättre interaktiv upplevelse.

En miljövänligare produkt
För att göra dem så miljövänliga som möjligt har AgfaPhoto lagt in ECO funktioner i de digitala fotoramarna för att garantera sparad energi: timer / automatisk på/av-funktion, låg energiförbrukning samt återvinningsbara förpackningar.

AgfaPhoto har tagit fram sex nya kraftfulla och lättanvända modeller. Du behöver inte vara tekniskt kunnig för att kunna dela de bästa upplevelserna med vännerna eller familjen.

Tillgänglig: september 2010.

Internminne 8000 bilder
Cirkapris: 1599:-

Om AgfaPhoto
AgfaPhoto – det världsberömda varumärket för konsumentprodukter inom foto och bild. Redan från starten har AgfaPhoto stått för kvalitet och smarta lösningar inom konsumentsektorn. Driften av produkterna är mycket enkel vilket gör det möjligt för alla att njuta av fina bilder med AgfaPhoto. AgfaPhoto är den personliga följeslagaren som ger konsumenterna möjlighet att uppleva världen på bilderna och omvandla de där speciella ögonblicken i livet till permanenta minnen, enkla att dela med sig av. Det är dessa krav och garantier som AgfaPhotos varumärke ger. Under varumärkets löften erbjuder AgfaPhotos attraktiva konsumentprodukter såsom digitalkameror, engångskameror, digitala fotoramar, mediaförvaring, film och batterier.

www.agfaphoto.com

Om Sagemcom Nordic AB
Sagemcom har sitt huvudkontor i Frankrike, men ägs sedan 2008 av det amerikanska riskkapitalbolaget The Gores Group. Sagemcom är marknadsledare i Europa och Sverige inom digital-tv-mottagare. 2002 startade företaget nordiskt försäljningskontor i Stockholm och har även verksamhet i Norge och Danmark. Sagemcom marknadsför Sagem digital-tv-mottagare och bredbandsprodukter, AgfaPhoto digitala fotoramar & scanners, Philips multifunktion samt Grundig DECT-telefoner.
Fotoramarna från AgfaPhoto distribueras av Tura Scandinavia AB.
Se även www.sagemcom.com

För mer information om AgfaPhoto kontakta :
Pia Brunell Hansson, pia.brunellhansson@sagemcom.com alt. 0706-31 09 14

För praktiska frågor, högupplösta bilder och produktlån, kontakta:
Staffan Tell, Wenderfalck, staffan@wenderfalck.com alt 0733 67 66 85