IFK Kungälv Bandy

IFK Kungälv Bandy åker till Broberg/Söderhamn för sista rundan i elitserien

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2011 09:48 CET

Broberg har 28:a poäng mot IFK:s 24:a och ligger förstås på säker slutspelsplats. För IFK krävs seger och inget annat samtidigt som vi är beroende av resultatet från våra närmaste slutspelskonkurrent, Västerås. VSK möter Boltic i Karlstad och är på förhand en match som ger given ut till VSK fördel. Kungälv kan naturligtvis hoppas på att Boltic vill ta farväl av elitserien för denna gång med en minnesvärd match mot Västerås och avsluta med seger.

Kungälv har tagit tåget upp till Söderhamn nu på morgonen och kommer i det avseendet väl förberedda fram till Hällåsen och kan inte skylla på resan om det går illa. Laget tränade också under torsdagskvällen och allt känns bra. Inga nya skador eller sjukdomar finns att rapportera utan Arjanko är hemma och ersätts av Mathias Johansson.
- Vaihela byter också plats med Brandin igen och i övrigt är det samma lag som senast , säger Tommy Österberg när vi får tag på honom på tåget till Söderhamn.

Broberg ligger som sagt på en ohotad 6:e slutspelsplats och kan möjligtvis klättra upp en placering men den klättringen är betydelselös då det är de fyra första platserna som är åtråvärda och kanske IFK kan hoppas på att Söderhamnarna inte harkraft att ge allt utan sparar sig till slutspelet.
- Roligt att vi har något att spela för och att den teoretiska chansen finns. Alla ser fram emot denna match och är fulla av tillförsikt. Vi tänker gripa halmstrået och allt kan ju också hända i de övriga matcherna i en avslutningsrunda där nerver är med, avslutar Tommy

I övrigt kan det också vara Anders Liws sista elitmatch i IFK rödblå dräkt efter många, många år som spelare. Han kom till Kungälv -92 från just Broberg och signifikant är väl då att han också får avsluta sin karriär mot klubben han lämnade för IFK. Anders dyker säkert upp i Kungälvs färger i något annat sammanhang och barnen lirar redan bandy för fullt.

Ikväll är det också full slutomgång och direkt efter slutsignalerna på de olika arenorna kommer slutspelsvalen att göras direkt i radiosporten. Kanske, kanske får Kungälv vara med.

Matchen följer ni enklast på www.elitrapport.se

Hälsningar

STEFAN ÅHMAN