IFS

IFS förenklar snabb etablering av verksamhet i Kina

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2004 16:54 CEST

Chefer från ett antal ledande kinesiska kundföretag kommer att tala vid IFS Asia Pacific Conference 2004, i Kunming, Kina, 20-21 maj. Ämnet är hur IFS hjälper företag att snabbt etablera eller expandera verksamhet i Asien.

Representanter från företag inom kraftindustri, högteknologi, tillverkning och livsmedelsindustri, tillsammans med experter från IFS och dess partnerorganisationer, kommer att visa hur företag kan använda branschspecifika affärssystemslösningar för att rationalisera processer, minska kostnader och öka kundtillfredsställelsen.

Konferensen som öppnas av Dr. Hu Bin, en av Kinas ledande ERP-experter och VD/landschef för IFS China samlar företag i Kina och övriga Asien för att diskutera hur de kan få snabbare återbetalning på sina investeringar. Talarlistan inkluderar IFS-kunder såsom: Harvey Zang, IT-chef, Shanghai Pepsi, Wayne McMahon, teknikansvarig, Modus Media International, och Zhu Weiguang, vice VD, Grace Electronics.

Liu Changdong, IT-chef på Three Gorges Project Corporation kommer att diskutera hur IFS Applications implementerades och används för att hantera tillgångarna/anläggningen vid världens största vattenkraftverk.

I tillägg kommer Masuaki Iwata från NECs 1st Manufacturing Industries Solutions Division att presentera NECs strategi för att utöka sin globala lösning med IFS. NEC, guldsponsor av konferensen, har nyligen stärkt partnerskapet med IFS genom att satsa på fordonsindustrin i Kina och Sydostasien. Andra sponsorer är Sun Microsystems och ABB, ledande partners till IFS.

- Genom att samla anläggnings- och tillverkningsintensiva företag som expanderar till Kina, och kinesiska företag som etablerar sig utomlands, får de förstahandsinformation om vinsterna som ett internationellt företag kan uppnå genom att använda IFS branschlösningar på den kinesiska marknaden, säger Mark Rabjohns, VD för IFS Asia Pacific.

Deltagarna på konferensen kommer att få se demonstrationer av affärslösningar inom IFS Applications. Tillsammans med paketerade branschlösningar och KPI:er, gör IFS Applications det enklare för företag att etablera och expandera verksamhet i hela Asien.

Om IFS och IFS Applications

IFS utvecklar och levererar komponentbaserade affärssystem för medelstora till stora företag och organisationer. IFS Applications, som implementeras steg för steg, är baserad på webb- och portalteknologi. Lösningen innehåller mer än 60 komponenter för tillverkning, företagets värdekedja (SCM), kundrelationer (CRM), service- och tjänsteproduktion, ekonomi, produktutveckling, underhåll och personaladministration. IFS erbjuder sina kunder ett enklare och öppnare alternativ.

IFS är en av de stora affärssystemsleverantörerna i världen med försäljning i 45 länder och mer än 350 000 användare världen över. Företagets aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (XSSE: IFS).

För mer information, besök vår webbplats på www.ifsworld.com

För ytterligare information, kontakta:
Manni Svensson, Informationschef, IFS
Tel: 08-58 78 45 00