IFS

IFS HELLAS LEVERERAR AFFÄRSSYSTEM TILL OLYMPISKA SPELEN 2004.

Pressmeddelande   •  Jun 13, 2003 09:01 CEST

IFS grekiska dotterbolag, IFS Hellas, kommer att ingå som en medlem i det konsortium som ansvarar för den tekniska moderniseringen av Hellenic National Meteorological Service (HNMS) inför olympiaden 2004. Projektvärdet för IFS Hellas uppgår till flera miljoner Euro.

I den lösning IFS levererar ingår IFS Applications komponenter för ekonomi- och projekthantering, systemintegration, hårdvara och konsulttjänster. IFS Hellas har tidigare erfarenhet av samarbeten med HNMS och med Atens universitet i EPET-II/SKIRON-projektet.

Om IFS och IFS Applications
IFS utvecklar och levererar komponentbaserade affärssystem för medelstora till stora företag och organisationer. IFS Applications, som implementeras steg för steg, är baserad på webb- och portalteknologi. Lösningen innehåller mer än 60 komponenter för tillverkning, företagets värdekedja (SCM), kundrelationer (CRM), service- och tjänsteproduktion, ekonomi, produktutveckling, underhåll och personaladministration. IFS erbjuder sina kunder ett enklare och öppnare alternativ.

IFS är en av de stora affärssystemsleverantörerna i världen, har 3000 anställda, försäljning i 45 länder och mer än 350 000 användare världen över. Företagets aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (XSSE: IFS).

IFS Hellas SA (tidigare Brainware SA) grundades 1990. IFS Hellas har 40 anställda och är en av de ledande leverantörerna av affärssystem i Grekland.

För mer information, besök vår webbplats på www.ifsworld.com

För ytterligare information, kontakta:

Manni Svensson, Informationschef, IFS
Tel: 08-58 78 45 00