IFS

IFS I MELLANÖSTERN SKRIVER AVTAL OM LEVERANS AV IFS APPLICATIONS TILL TELEKOMOPERATÖR

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2006 08:56 CET

IFS i Förenade Arabemiraten har skrivit avtal med en telekomoperatör i Mellanöstern. Det initiala kontraktet är värt drygt 19 Mkr inklusive en licensavgift om drygt 8 Mkr.

Kontraktet omfattar konsulttjänster och licenser avseende IFS Applications komponenter för ekonomi, logistik och projekthantering samt branschspecifika komponenter för handel och distribution. Leveransen har startat och merparten av projektet förväntas genomföras under år 2006.

Telekom- och energi är ett prioriterat marknadsområde för IFS med drygt 140 kunder i branschen. IFS Applications hanterar planering och prognoser, förbättrar kontrollen i den dagliga verksamheten och integrerar projektstyrning och anläggningsunderhåll med kontraktshantering, personalplanering, logistik och verksamhetsstyrning. Bland kunderna inom telekom, leverantörer av nätunderhåll och energi återfinns Netcom (Norge), Chunghwa Telecom (Taiwan), Telsul (Brasilien), PTK Centertel (Polen), Eltel Networks (Swerige), och MTN (Nigeria), kärnkraftverken OKG och Qinshan (Kina), världens största vattenkraftprojekt Three Gorges (Kina), transmissionsbolagen Svenska Kraftnät, Statnett (Norge), Ryska kraftnätet FSK EES och Tennet (Holland) samt distributörer som Siemens Energy Services (Nya Zeeland), Fortum (Sverige) och Hafslund Energi (Norge).

Service och underhåll är en huvudprocess inom telekom och energi och IFS har levererat lösningar i 19 år. Analytiker som Gartner, AMR Research, och ARC har gett IFS Applications toppbetyg avseende service- och underhållsfunktionalitet.

Om IFS
IFS (XSSE: IFS) är en världsledande leverantör av komponentbaserade affärssystem utvecklade på öppen standard. Genom att erbjuda ett mer flexibelt affärssystem, förbättrar IFS kundernas förmåga att fatta rätt beslut och att styra verksamheten mer effektivt.
IFS Applications(tm) ger snabbare anpassning till förändrade affärsförutsättningar, förenklar integration med andra system och ger kunden frihet att kombinera ledande teknik. IFS har över 20 års erfarenhet av implementation av affärssystem, med konsulter som har djup branschkompetens och som förstår kundens verksamhet och behov. Tillsammans med partners bidrar IFS till att öka användandet av standarder.
IFS branschlösningar är optimerade för ERP, EAM samt MRO och hanterar kundernas, produkters, anläggningars och tjänsters hela livscykel. Som en ledande leverantör av komponentbaserad mjukvara levererar IFS affärsnytta för företag inom bilindustri, industriell tillverkning, drift- och anläggning, utility och telekom, processindustri, offentlig sektor samt flyg- och försvarsindustri.

För ytterligare information, kontakta:
Manni Svensson, IR & PR, IFS
Tel: 08-58 78 45 00