IFS

IFS ledning och styrelse byter aktier till konvertibler

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2003 09:20 CEST

IFS dåvarande ledning och styrelse förvärvade under år 2001 konvertibla skuldebrev från Förvaltnings AB Wasatornet (Wasatornet) som konverterades till B-aktier år 2002. Merparten av dessa B-aktier har sålts till Wasatornet och delar av IFS nuvarande ledning och styrelse har förvärvat 727.276 konvertibla skuldebrev (IFS K3B) från Wasatornet. När transaktionen genomförts uppgår Wasatornets innehav till 10.763.630 B-aktier och 2.045.000 A-aktier motsvarande 17,8% av kapitalet och 22,9% av rösterna.

Om IFS och IFS Applications
IFS utvecklar och levererar komponentbaserade affärssystem för medelstora till stora företag och organisationer. IFS Applications, som implementeras steg för steg, är baserad på webb- och portalteknologi. Lösningen innehåller mer än 60 komponenter för tillverkning, företagets värdekedja (SCM), kundrelationer (CRM), service- och tjänsteproduktion, ekonomi, produktutveckling, underhåll och personaladministration. IFS erbjuder sina kunder ett enklare och öppnare alternativ. IFS är en av de stora affärssystemsleverantörerna i världen, har 3000 anställda, försäljning i 45 länder och mer än 350 000 användare världen över. Företagets aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (XSSE: IFS). För mer information, besök vår webbplats på www.ifsworld.com

För ytterligare information, kontakta:
Manni Svensson, Informationschef IFS
Tel: 08-58 78 45 00 E-post: manni.svensson@ifsworld.com