IFS

IFS LEVERERAR UNDERHÅLLSSYSTEM TILL U.S. AIR FORCE

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2005 09:11 CEST

Oracle har erhållit ett kontrakt för leverans av mjukvara till United States Air Force och IFS ska leverera underhållssystem som underleverantör till Oracle för att stödja Expeditionary Combat Support System (ECSS).

Målet med ECSS är att öka tillgängligheten för vapensystemen genom att effektivisera underhåll och logistik inom U.S. Air Force.
Leveransen från IFS är värd flera tiotals miljoner kronor och sträcker sig över flera år. Affären får obetydlig påverkan på intäkterna 2005.

Om IFS
IFS (XSSE: IFS) är en världsledande leverantör av komponentbaserade affärssystem, utvecklade på öppen standard. IFS branschlösningar är optimerade för ERP, EAM och MRO. IFS Applications(tm) ger företag en möjlighet att hantera anläggningar, tjänster och produkter med ett livscykelperspektiv. Företagen får ökad kostnadskontroll, enklare projekthantering, ökad effektivitet och en möjlighet att mäta prestanda. Som en ledande leverantör av komponentbaserad mjukvara kan IFS leverera affärsnytta för företag inom flyg- och försvarsindustri, bilindustri, drift och anläggning, högteknologi, industriell tillverkning, processindustri samt utility & telekom. Tillsammans med partners bidrar IFS till att öka användandet av standarder. Det skapar förutsättningar för ökad samverkan och ger kunderna snabbare återbetalning, minskade risker och friheten att välja. www.ifsworld.com

För ytterligare information, kontakta:
Manni Svensson, Informationschef, IFS
Tel: 08-58 78 45 00