IFS

IFS tecknar avtal med Hagströmer & Qviberg om likviditetsgaranti

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2004 09:29 CEST

IFS AB (publ) har träffat avtal om att Hagströmer & Qviberg Fondkommission AB skall agera market maker i IFS B-aktie samt bolagets konvertibla skuldebrev KV3B. Syftet är att öka likviditeten i Bolagets B- aktie samt i bolagets noterade konvertibla skuldebrev.

Avtalet innebär i korthet att Hagströmer & Qviberg Fondkommission AB ställer köp- och säljkurser på Stockholmsbörsen i IFS B-aktie samt i IFS KV3B och förbinder sig att för egen räkning köpa och sälja aktier respektive konvertibla skuldebrev till dessa kurser.

Avtalet gäller från och med den 1 november 2004. IFS B-aktie är noterad på Stockholmsbörsens O-lista under Attract 40 och IFS konvertibla skuldebrev KV3B är noterat på listan för Konverteringslån och Teckningsoptioner, O-listan.

Om IFS och IFS Applications
IFS utvecklar och levererar komponentbaserade affärssystem för medelstora till stora företag och organisationer. IFS Applications, som implementeras steg för steg, är baserad på webb- och portalteknologi. Lösningen innehåller mer än 60 komponenter för tillverkning, företagets värdekedja (SCM), kundrelationer (CRM), service- och tjänsteproduktion, ekonomi, produktutveckling, underhåll och personaladministration. IFS erbjuder sina kunder ett enklare och öppnare alternativ. IFS är en av de stora affärssystemsleverantörerna i världen med försäljning i 45 länder och mer än 350 000 användare världen över. Företagets aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (XSSE: IFS). För mer information, besök vår webbplats på www.ifsworld.com

För ytterligare information, kontakta:
Manni Svensson, Informationschef, IFS
Tel: 08-58 78 45 00