Wonderland

iGOTCHA och Susanne Birgersdotter är nya medlemmar i Microsoft Cloud Platform Advisors.

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2015 13:05 CEST

Under början av augusti 2015 nominerades Susanne Birgersdotters bolag IGOTCHA och blev således medlem av Microsoft Cloud Platform Advisors. Cloud Platform Advisors består av ett mindre antal särskilt utvalda företag runt om i världen som all utvecklar banbrytande lösningar baserade på Microsofts molnteknologier.

Medlemskapet i Cloud Platform Advisors betyder att IGOTCHA bland annat får förhandstillgång till ännu inte släppta tjänster och teknologier. Däribland Service Fabric. I och med detta får bolaget möjlighet att både utveckla och driftsätta lösningar som använder sig av dessa redan idag.

”Det känns oerhört roligt och hedrande att mitt företag nu får ingå i Microsofts Cloud Platform Advisors som ett av en handfull utvalda företag i världen. Detta känns naturligtvis som en stor seger för mig och mina medarbetare ” - säger iGOTCHAS grundare Susanne Birgersdotter i en kommentar.

I samband med Cloud Platform Advisors så får IGOTCHA också tillgång till samarbetsverktyg som kopplar ihop Microsofts team i Redmond med gruppens medlemmar och som ger en unik möjlighet att eskalera frågor och eventuella problem.

Medlemskapet ger IGOTCHA en unik konkurrensfördel. Primärt innebär medlemskapet att IGOTCHA får möjligheten att utveckla och lansera sin spelplattform långt tidigare än vad som annars skulle vara möjligt. Den strategiska fördelen öppnar även för möjligheten att licensera plattformen vidare i ett senare skede.

“Jag tror att Microsoft valt mitt bolag för att vi vågar satsa på något helt nytt. Vi har skapat något mycket innovativt och vi bidrar med nya visioner som vi är övertygade om, kommer kunna resultera i en färdig, helt unik produkt. ” – avslutar Susanne Birgersdotter

Susanne Birgersdotter Digital Media AB är Sveriges idag störst växande och oberoende koncern som skapar och utvecklar lösningar till den explosionsartade appindustrin. Susanne har inlett skapandet av en koncern där målet är att bli Europas största spel och appbolag. Tack vare den konsekventa tillströmningen av investerare har bolaget i nuläget ökat med 300 % på fem månader

Hennes affärsidé är att utveckla, designa och leverera de stora innovativa applikationerna till smartphone-användare över hela världen. Visionen är att skapa ”IRL-upplevelser” där varje människa interagerar med deras smartphone.

Under hösten kommer Susanne lansera vad man tror kommer bli det största mobila applikations-spelet genom tiderna inom spelbranschen. Spelet kommer öppna dörrar för den nya spelgenren som utnyttjar den mobila plattformens potential fullt ut och gör det möjligt för människor att delta vart som helst i världen samtidigt

Hösten 2015 är för Susanne Birgersdotter fullspäckad med officiella framträdanden, förberedelser inför kommande lansering samt vidareutveckling av Susannes flera bolag. Tidigare kunde vi berätta att Peter Stordalen i våras gått in med konkurrenskraftigt kapital och han är tätt följd av flertalet andra svenska och internationelle investorer.

FÖR INTERVJUFÖRFRÅGNINGAR SAMT INFORMATION KONTAKTA

Alexandra Aaseby/Wonderland e-post: alexandra@wonderlandevent.se Mobil: 070- 229 09 08

FÖR INFORMATION OM IGOTCHA OCH CLOUD PLATFORM ADVISORS VÄNLIGEN KONTAKTA:

Susanne Birgersdotter e-post: susanne.birgersdotter@igotcha.se Mobil: 070-976 25 64