Universal Music Sweden

21:00 Ikväll tar Madonna över Stockholm

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2012 08:30 CEST

Madonna tar över Stockholm

Eller åtminstone Lydmar Hotel. Lydmar kommer med start ikväll kl 21:00 att hålla i en litet annorlunda konstutställning. Fyra stycken konstnärer har med Madonna som inspiration skissat fram artwork som omfamnar titeln på hennes nya album, MDNA. Deras tolkningar kommer att projiceras på hotellets fasad. Sista möjligheten att se detta är på onsdag kväll den 28:e mars.

Dom fyra konstnärerna är portugisiska Paulo Assaiano och Diogo Machado tillsammans med svenska Lisa Rinnevuo och Magnus Lundin.

Det hela har till stor del blivit möjligt tack vare Chico Vilaca och The Portuguese Connection som verkar för internationella konstnärsutbyten.

Plats: Lydmar Hotel, Stockholm

Period: Måndag 26/3 - onsdag 28/3

Tid: Från kl 21:00

Inget inträde.

Madonnas nya album MDNA släpptes fysiskt under fredagen den 23/3.