Klimatjakten

IL Recycling vinner Klimatjakten 2010

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 18:08 CET

Den unika webbaserade kunskapstävlingen, Klimatjakten® är avgjord och de svenska mästarna i klimatkunskap 2010 är Lag Linnégatan från IL Recycling AB.

Efter att ha deltagit i Klimatjaktens Uppladdning under hösten kunde lag Linnégatan till slut stå som segrare efter fyra timmars intensivt samarbete kring kunskapsfrågor, åtgärder och uppdrag.

– Det var både roligare och jobbigare än vi hade förväntat oss, säger Camilla Slunge Dowling, lagledare för det vinnande laget. Vi har lärt oss mycket under förberedelsen och det har vi också haft nytta av, både på jobbet och som privatpersoner. Under tävlingen hade laget samlats i ett konferensrum med en dator, och det var kul att samarbeta kring frågorna. Tekniskt fungerade det mycket bra!

Det vinnande laget belönas med en resa i vår till Omberg, och i Urnaturs regi får de en unik vistelse och naturupplevelse.

– Som arrangör av Klimatjakten är vi mycket nöjda med lagens engagemang och resultat, säger Birgitta Erlandsson, VD för Klimatjakten AB. Vi ser redan nu fram emot nästa års tävling med ännu fler som kan utmana årets vinnare!

Klimatjakten är en årligen återkommande tävling och det går att redan idag anmäla sig till Klimatjakten 2011!

Klimatjakten (www.klimatjakten.se) – är ett politisk- och branschoberoende initiativ som syftar till att gå från ord till handling i klimatfrågan. Klimatjakten vill skapa handlingskraft och engagemang genom att lyfta fram kunskap och åtgärder i tävlingsform och genom webbtekniken kunna erbjuda deltagande till alla företag och organisationer i hela Sverige.

Klimatjakten består av tre olika moment för deltagarna: enskilda aktuella frågor i “Barometern“ som redovisas på riksnivå, träning med kunskaps- och åtgärdsuppgifter i “Uppladdningen“, och själva tävlingen - “Jakten“. Deltagarna får tillgång till första Barometerfrågan och Uppladdningen i juni och Jakten går av stapeln i november 2010. Klimatjakten är ett årligen återkommande mästerskap.