Samhall

Ilan De Basso (S) besöker Samhall

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 15:40 CEST

Inför det stundande valet tar Samhall emot politiker för att visa upp ett Samhall som har förändrats och förnyats – och gör nytta. 10 september besöker kommunalrådskandidat Ilan De Basso (S) Samhalls verksamhet i Jönköping.

Samhall firar i år 30 år som ett av Sveriges största företag. Uppgiften har varit att anställa och utveckla personer med funktionsnedsättning. Företaget har genom åren förändrats från att främst ägna sig åt egen industriproduktion till att i högre grad erbjuda tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder.

– Bilden av Samhall har inte förändrats de senaste 30 åren, även om företaget gjort det. Industridominansen är borta och vi ägnar oss idag mer åt tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder. Vi passar därför på att under valrörelsen visa upp ett förändrat Samhall för politikerna, säger Christian Cederborg, Arbetsområdeschef i Samhall.

Media är välkomna att följa besöket.

Tid: 10 september kl. 09.45 – 10.15
Plats: Samhall AB, Herkulesvägen 56 i Jönköping

För ytterligare information, kontakta:

Christian Cederborg, arbetsområdeschef: 070-212 59 85
Anders Ekberg: pressekreterare: 076-101 90 55

Samhall levererar varor och tjänster till kunder inom en rad olika områden: tillverkning, montering och förpackning; lager och logistik; mark- och fastighetsservice; städning samt äldreservice. Samhall har 20 500 medarbetare på 250 orter och omsätter årligen cirka 7 miljarder kronor. Bolaget ägs av staten och har uppdraget att skapa meningsfulla och utvecklande jobb för personer med funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga.