Universal Music Sweden

Imagine Dragons fick hjälp av lönnmördare

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2012 12:56 CET

Las Vegas – Hemstad för de sju dödssynderna, Siegfried och Roy, The Killers och inte minst nya rockfenomenet IMAGINE DRAGONS.

Imagine Dragons fick en enorm uppmärksamhet världen över då singeln ”Radioactive” valdes som ledtema för det kritikerrosade actionäventyrsspelet Assassin's Creed. Sverige är ett av de länder där låten skördat stora framgångar. ”Radioactive” ligger just nu #5 på Spotifys singellistan och bandets EP Continued Silence ligger #7 på Spotifys albumlista. Det är ytterst ovanligt att ett så medialt okänt indierockband når så stora framgångar på Spotify. Detta kan jämföras med att svenska folket nu lyssnar lika mycket på Imagine Dragons som de lyssnar på Rihanna, Swedish House Maffia, Petra Marklund och Så Mycket Bättre-soundtracken.

Billboard Magazine rankar Imagine Dragons som en av 2012’s Brightest New Stars och bandet har även erövrat miljontals hjärtan världen över med den platinasålda singeln ”It’s Time”. Låten har bland annat gått hela vägen upp till plats 22 på Billboard Hot 100 samt topp 5 på Billboard Alternative Songs
Chart
och Billboard Rock Songs Chart. ”It’s Time” har även fått fint mottagande av svensk radio och var bland annat veckas Smash Hit på NRJ förra veckan.

Både ”It’s Time” och ”Radioactive” återfinns på bandets hyllade debutalbum Night Visions som släpps fysiskt i februari 2013. Albumet är producerat av bandmedlemmarna själva tillsammans med den engelske hip-hop producenten Alex Da Kid (Eminem, Dr Dre med flera) och Brandon Darner (The Envy Corp).

Den 15 april kommer Imagine Dragons till Debaser Slussen för sin första Sverigespelning någonsin.

Idag är det premiär för videon till ”Radioactive”: