Universal Music Sweden

Imagine Dragons har sålt guld i Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 12:47 CET

Det har gått snabbt för Imagine Dragons, väldigt snabbt! Bandets debutalbum Night Visions som släpptes i höstas och uppdaterades i februari med två nya spår, har uppnåt guld i Sverige! Även i USA har deras debutalbum nått guld med nästan 1 miljon sålda exemplar.

Att bandet redan sålt guld i Sverige kommer inte som någon överraskning: "Radioactive" låg topp 10 på Spotify's singellista i över en månad, likaså deras EP Continued Silence på albumlistan. "It's Time" spelas flitigt av de största radiokanalerna och det här är bara början för Las Vegas-bandet.

I vår ger de sig ut på sin första Europaturné och den 15 april kommer turen till Sverige. Bandet kommer att göra sin första Sverigekonsert inför ett utsålt Debaser Medis, och redan den 13 juni återvänder de till Hultsfredsfestivalen.

I slutet av januari besökte bandet Sverige för första gången för att medverka i Skavlan och framföra ett intimt akustiskt showcase på O-baren i Stockholm. På UMUSIC ONE kan man följa bandet under deras Sverigebesök och se hela liveframträdandet.