Markem-Imaje AB

Imaje satsar på utbildning

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2008 18:29 CEST

Imaje, en producent och distributör av industriella märkningssystem. Sedan 1982, har Imaje vuxit avsevärt, från att ha varit en regional nybörjare till att nu ha positionen som stort internationellt företag. Imaje erbjuder system för all er märkning, vi märker på allt - från produkt till pall, från läkemedelsindustrins små tabletter till pappersindustrins stora rullar. Vi tillhandahåller helheten: märkutrustning, mjukvara, förbrukningsartiklar, utbildning och serviceavtal.

Imaje utbildningar ger operatörer och servicetekniker en god grund för den dagliga driften samt för hantering av mer avancerat underhåll, service och säkerhet. Utbildningarna leder till problemfri drift och i och med det undviks onödiga produktionsstopp.

Jan Tengskog på världsledande kabeltillverkaren Nexans rekommenderar Imajes printerutbildningar. "Vi kommer att skicka fler av våra anställda på Imajes utbildningar. Utbildningen motsvarade våra förväntningar och våra tekniker harefter utbildningen själva löst de flesta problem som har uppkommit."

I Imaje monter så berättar vårt team mer om utbildningstillfällen under våren. Våra besökare har i montern möjlighet att själva märka med Imaje laser av modell 7031 och Imaje bläckstråleskrivare Imaje 9030!

Besök Imajes team på Pack & Emballage 21 - 22 oktober i monter C16: 20.

Imaje 9030 - Imaje bläckstråleskrivare för små tecken. Enorma fördelar med Imaje 9000 serie - ergonomisk design med ett intuitvt användargränssnitt med genvägar och direktåtkomst till förbrukningsmaterialet. Kompakt design och möjlighet till stativmontering innebär att integrationen vid produktionslinjen går lätt!

Imaje 7031 - den kompakta och modulära Co2 - laserskrivaren leverar permanent produktmärkning av högsta kvalitet (text, varibeldata, logotyper, 1D- och 2D-streckkoder). Denna 30-wattsversion är den idealiska lösningen för 1-5 - radiga märkningar med hög hastighet!