Imano AB

Imano nyanställer - ser ljust på framtiden

Pressmeddelande   •   Jul 17, 2009 08:40 CEST

IT-konsultföretaget Imano har haft ett starkt år med flera nya affärer och kunder. Nu anställs ytterligare fem personer och fler lär det bli.
- Vi har fördubblat antalet medarbetare de tre senaste åren, konstaterar Imanos VD, Christer Lindqvist.

Imano, med säte i Göteborg, har haft en ständigt positiv utveckling sedan starten 2002. Idag finns 40 anställda på fyra orter. Omsättningen ökade förra året med 29 % till 39 MSEK.

Trots konjunkturnedgång och finanskris fortsätter Imano att gå bra. Nyligen skrevs ett treårigt ramavtal med Migrationsverket. En affär som ytterligare stärker Imanos position inom offentlig sektor där bland andra Fiskeriverket och Jordbruksverket är etablerade kunder.

Den närmaste tiden är flera nya projektledare och systemutvecklare på väg in i företaget.
- Vi ser ljust på framtiden och expanderar för att kunna fortsätta leverera högkvalitativa IT-tjänster till våra kunder, säger Christer Lindqvist

En förklaring till framgångarna är Imanos starka och välrenommerade ställning inom skogsindustrin. Affärsområdena skog, såg och papper står för cirka två tredjedelar av Imanos omsättning. En annan förklaring, menar Christer, ligger i den höga kompetensen som finns bland medarbetarna.

- Vi har lagt grunden till ett företag i elitklass och kan nu handplocka nya medarbetare som passar in i vår profil och vill utvecklas tillsammans med oss. Inom tjänstesektorn finns det många aktörer som kan leverera bra konsultuppdrag, men få kan skapa värden med sådan precision som Imano.

För mer information kontakta:
Christer Lindqvist, VD Imano, 070-255 55 23

Det här är Imano
Imano är en ledande leverantör av IT-tjänster inom skogsindustri och offentlig sektor. Vår styrka är förmågan att förstå kundens behov och översätta dem till smarta IT-lösningar. Söker du kompetens inom Ledning & styrning, Integration, Webblösningar eller Beslutsstöd kan vi göra skillnad. Imano består av 40 hängivna konsulter i Göteborg, Jönköping, Växjö och Falun. Dagens Industri har utsett Imano till Gasellföretag 2007 och 2008.

Läs mer på www.imano.se