IMAP Sverige

IMAP rådgivare då kroatiska Tehnomobil förvärvas av Securitas

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2013 09:43 CET

Tehnomobil har årlig försäljning på cirka 65 MSEK (57 MHRK) och 60 medarbetare. Företaget är den största integreraren av säkerhetssystem i Kroatien och erbjuder en bredd av tekniska säkerhetstjänster, såsom videoövervakning, brand- och gaslarm, inbrottslarm, tillträdeskontroll och parkeringssystem. Tehnomobil har verksamhet i hela landet, med huvudkontor i Zagreb.

Securitas är det nästa största företaget på säkerhetsmarknaden i Kroatien. Med detta förvärv
stärker Securitas sitt teknikerbjudande i landet och även i balkanregionen.

Globalt är Securitas en kunskapsledare inom säkerhet. Securitas fokuserar på säkerhetstjänster som är anpassade till den enskilda kundens behov i 50 länder i Nordamerika, Europa, Latinamerika, Mellanöstern, Asien och Afrika.

IMAP var säljarens Tehnomobils rådgivare genom hela försäljningsprocessen.

IMAP i Sverige arbetar med att initiera och genomföra företagsöverlåtelser och fusioner av bolag på den nordiska marknaden. Vi arbetar i en internationell miljö där en av parterna, säljare/köpare, ofta är en utländsk aktör. Målgruppen är välskötta bolag med en omsättning på 50 - 1 000 MSEK. Våra klienter är privata och publika företag såväl som Private Equitybolag, institutioner och finansiella investerare. Vi har kontor i Gnosjö, Göteborg, Halmstad, Ludvika och Stockholm.

Internationellt är IMAP en av världens ledande finansiella och strategiska rådgivare vid ägarförändringar i medelstora företag. IMAP har över 500 medarbetare fördelat på över 50 kontor i 30 länder runt om i världen. I Norden är IMAP det ledande rådgivningsföretaget inom segmentet medelstora företag.