Hörselskadades förening i Stockholm

Imorgon öppnar höstens mötesplats för hörselskadade och bransch

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2010 10:33 CEST

Imorgon tisdag är dags för den tredje versionen av mässan Alla Möjliga Medel. I år är den större än någonsin med fler utställare och kostnadsfria föreläsningar.

Omkring 1,3 miljon svenskar hör dåligt. För att göra tillvaron enklare finns otaliga möjligheter. Hörapparater, hörseltekniska hjälpmedel, teleslingor och olika former av hörseltjänster kan underlätta betydligt både på jobbet och på fritiden. Tisdagens mässa med 17 utställare, visar på Alla Möjliga Medel för en bättre kommunikation.

För de som är intresserade av nya forskningsrön är det även möjligt att lyssna på nio korta men intensiva föreläsningar på hörseltema. Föreläsarna är forskare från Karolinska Institutet, Karolinska Universitetssjukhuset, Hörselbron och ORCA Europe.

Under mässan Alla Möjliga Medel presenteras också en ny rapport om hörseltillgängligheten vid Stockholms stadsdelsnämnder. Kartläggningen visar fortsatta brister i hälften av stadsdelarna – trots att Stockholm i år ska vara världens mest tillgängliga huvudstad. Rapporten presenteras klockan 16.15 och kan laddas ned redan i dag från www.hrfstockholm.se.

Om Alla Möjliga Medel
Information om utställare och föreläsningar finns på mässans hemsida www.allamojligamedel.se. Föreläsningarna arrangeras i samarbete med Centrum för hörsel- och kommunikationsforskning vid Karolinska Institutet. Mässan har fri entré.
Tid: Tisdagen den 26 oktober klockan 14.00–20.00
Plats: Debaser Medis, Medborgarplatsen 8, Stockholm

För mer information kontakta:

Moa Källström, informatör, Hörselskadades förening i Stockholm
moa.kallstrom@hrfstockholm.se, telefon 08–462 24 31

Detta pressmeddelande kan laddas ned från på www.hrfstockholm.se.

Hörselskadades förening i Stockholm är en ideell förening vars främsta syfte är att arbeta för en bättre livskvalitet för Stockholms hörselskadade. Föreningen bevakar och driver hörselfrågor i Stockholms stad och är en del av Hörselskadades Riksförbund.