Agenturföretagen

Imorgon startar Preview Fabrics & Accessories med de första trenderna inför säsongen A/W 2014-15!

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2013 09:35 CEST

I slutet av Mercedes-Benz Fashion Week samlas designers från Sverige och Norden för att starta upp nästa kollektion, höst/vinter 2014-15. Här visas de första tyg- och tillbehörskollektionerna för modebranschen. Preview Fabrics & Accessories i Stockholm följs av Unico i Milano, Première Vision i Paris och avslutas med Nordic Fabric Fair i Borås.

Preview Fabrics & Accessories är en branschmässa för designers och inköpare i Norden. Under två viktiga dagar ges besökare en unik möjlighet att se de första kollektionerna av tyger och tillbehör för säsongen, allt på samma ställe. Även kända trendbyråer finns på plats.

- Vi har till denna gång ett större utbud än tidigare. Möjligheten att få se de första nyheterna på plats i Stockholm innan de internationella mässorna startar är något som uppskattas av de svenska designteamen, säger Helena Waker, VD på Agenturföretagen som arrangerar mässan.

Under senaste omgången besöktes mässan bland annat av designteam från Karin Säby, Ida Sjöstedt, J.Lindeberg, Acne, Tiger of Sweden med många flera. Mässan har ökat sitt besökarantal med över 100 % de senaste åren.

Preview Fabrics & Accessories pågår mellan den 28-29 augusti på Nacka Strandsmässan i Stockholm.

Mer information hittar du på www.previewstockholm.se.

AGENTURFÖRETAGEN I KORTHET:

Agenturföretagen är en medlemsägd branschorganisation som verkar för att öka handeln för agenter, importörer/distributörer och leverantörer i Sverige och internationellt. Agenturföretagen har över 600 företagsmedlemmar, varav 400 företag är verksamma inom mode och design.

Agenturföretagen grundades 1914 och har närmare 100 års erfarenhet av handel.

På uppdrag av medlemmarna organiserar Agenturföretagen handelsplatser, däribland Preview
Fabrics & Accessories, Nordic Fabric Fair, Nordic Shoe & Bag Fair, Inköpsdagar i Varberg samt driver
handelshuset Stockholm Skohus.

Agenturföretagen är aktiva inom Internationella Handelskammaren och IUCAB (Internationally United Commercial Agents and Brokers), ett internationellt nätverk för agenter och importörer.