Impact Europe Group AB

IMPACT EUROPE ETABLERAR SIG PÅ MARKNADEN FÖR E-BIO GENOM ATT TECKNA AVTAL MED XDC CINEMA

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2006 13:29 CEST

Impact Europe Group har genom sitt svenska dotterbolag Impact Europe AB tecknat avtal med XDC Cinema avseende försäljning, installation, service och support av E-Biolösningar på den svenska marknaden.

XDC är en ledande aktör på Europamarknaden inom området E-bio med lösningar för digital filmvisning samt digital filmdistribution.

Redan idag är ett 50-tal biografer runt om i landet utrustade med XDC Cinemas lösningar och antalet ökar i snabb takt.

- Det gläder oss mycket att äntligen få möjligheten att etablera oss inom detta affärssegment. Tack vare vår geografiska spridning från Malmö i söder till Luleå i norr samt vår kompetensbredd har vi beretts möjlighet till att teckna detta avtal om samarbete med XDC på den svenska marknaden, säger Jonas Angervall, vd på Impact Europe AB.

- Vi är mycket glada över det nystartade samarbetet med Impact Europe i Sverige. Impact Europe är den professionella och kraftfulla partnern som behövs för vår fortsatta roll out av digital bio i Sverige, säger Bernard Collard, General Manager på XDC.

Solna den 28 april 2006

För mer information kontakta:
Jonas Angervall, VD Impact Europe AB
tel: 0709-253601
e-mail jonas.angervall@impact-europe.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Impact Europe Pressrelease 2006-04-28.pdf

Impact Europe Group AB är ett internationellt AV-företag med en stark position inom systemlösningar och tjänster för ljud, bild, data och videokommunikation. Impact Europe Group är en marknadsledande AV-aktör med totalt ca 200 anställda i Storbritannien, Sverige och Norge. För mer information om bolaget vänligen se: www.impact-europe.com