Impact Europe Group AB

IMPACT EUROPE GROUP FÖRSTÄRKER ORGANISATIONEN OCH ANSTÄLLER NY KONCERNCHEF

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2006 10:51 CEST

Impact Europe Group har anställt Fredd Causevic som ny koncernchef och vd för moderbolaget Impact Europe Group AB.

Fredd Causevic som är 43 år kommer närmast från den börsnoterade (OSE) koncernen OTRUM där han varit koncernchef i 6 år. Under denna period har OTRUM byggts upp till ett globalt företag med nätverk i 42 länder. Han har också bred internationell erfarenhet från tidigare ledande befattningar inom Thorn, Quadriga och Philips.

Tjänsten som koncernchef för Impact Europe Group tillträder Fredd Causevic under maj månad 2006.

- Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera en sådan toppkraft som Fredd Causevic till tjänsten som koncernchef och vd. I och med den erfarenhet som Fredd har av uppbyggnad av internationella företag räknar vi med att öka takten i koncernens utveckling väsentligt, säger Ole J. Fredriksen, styrelseordförande i Impact Europe Group AB.

Solna den 7 april 2006

För mer information kontakta:
Ole J. Fredriksen, Styrelseordförande Impact Europe Group AB
tel +47 920 58 777
e-mail ole.fredriksen@spinoza.no

Lars Staff, VD Impact Europe Group AB
tel +47 900 59 000
e-mail lars@staff.no

Impact Europe Group AB är ett internationellt AV-företag med en stark position inom systemlösningar och tjänster för ljud, bild, data och videokommunikation. Impact Europe Group är en marknadsledande AV-aktör med totalt ca 200 anställda i Storbritannien, Sverige och Norge. För mer information om bolaget vänligen se: www.impact-europe.com