Impact Hub Stockholm

Impact Hub expanderar till Sundbyberg!

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2019 12:34 CEST

Impact Hub är pionjärer och ledande katalysator för socialt entreprenörskap och social innovation. Impact Hub är ett globalt nätverk som sträcker sig från Amsterdam till Johannesburg, Tokyo till San Francisco, ett snabbt växande och varierat globalt nätverk av över 16 000 medlemmar på 100+ platser. Impact Hub Stockholm etablerat sig för över 10 år sedan i centrala Stockholm och har sedan dess varit en aktiv aktör i utvecklingen av ekosystemet för social innovation.

Impact Hub är ett slags innovationslaboratorium eller en företagsinkubator, eller kanske du kan kalla det ett socialt affärscentrum. Impact Hub erbjuder sina medlemmar ett unikt ekosystem av resurser, inspiration och samarbetsmöjligheter för att förbättra den positiva effekten av deras entreprenörskapskraft.

Impact Hub stimulerar samarbete mellan peer-to-peer och lärande genom en unik uppsättning metoder och verktyg. Detta tillvägagångssätt främjar hållbara lösningar på viktiga samhällsproblem och bygger också ett växande samhälle av kompetenta värderingsdrivna entreprenörer.

Med expansionen till Sundbyberg vill vi visa att Sverige är större än Stockholms innerstad och att det finns många pusselbitar som behövs för att kunna skapa ett hållbart samhälle. Tillsammans med Skandia Fastigheter och Sundbyberg kommun tar vi nu ett steg för att inrätta ett mötes- och samarbetsplats för den 4: e sektorn - där vi binder samman bäst från den offentliga, privata och ideella sektorn. Här skapas en plats med idéer, skapare, innovatörer och entreprenörer, med fokus på att utveckla vårt samhälle och nå FN: s globala hållbarhetsmål. Tanken är att alla aktörer i regionen borde känna sig välkomna att delta!

Etableringen i Sundbyberg kommer inte att lyckas utan att vi är många som hjälpte. Den du läser denna mening har en roll för att vi ska lyckas. Vi har inte alla svar, men vi tror på samarbete före konkurrens och att alla ska ingå. Vi kommer att ha ett extra stort fokus på att stärka utvecklingen av kvinnor och unga, eftersom vi tror att allas makt och energi behövs för att vi ska lyckas tillsammans med övergången.

Så om du har idéer eller känner dig tvungen att vara en del av denna anläggning, tveka inte att kontakta oss på sundbyberg@impacthub.se.

Du kan vara en entreprenör som söker en spännande arbetsplats med en entreprenörs "vibe", du är kanske en hållbarhetschef som behöver kontaktområden för att förverkliga dina idéer och initiativ. Du kan vara investerare som vill komma i kontakt med begåvade sociala entreprenörer lokalt, regionalt eller globalt.

"Det är dags att ta nästa steg i hur vi jobbar och stöder socialt entreprenörskap! Med partnerskapet med Skandia Fastigheter och Sundbybergs kommun kommer Impact Hub att ha möjlighet att slutligen lyfta dem som verkligen behöver det. Kvinnor sitter på nyckeln till den övergång vi behöver i hela samhället, så vårt fokus kommer att vara att lyfta fram och markera dessa. Vårt mål har alltid varit och kommer alltid vara att alla borde ha möjlighet att bidra till den övergång vi behöver. "- Jesper Kjellerås, grundare och koncernchef Impact Hub Stockholm

Video - https://www.dropbox.com/s/l8t2qzjxt97hyi6/Sundbyberg.mp4?dl=0

Foto Jesper Kjellerås - https://www.dropbox.com/s/7m2ixkrc9y3llhj/IMG_7480.jpg?dl=0

Foto Sundbyberg - https://www.dropbox.com/s/2mah07cy5msli95/sundbyberg%20location.png?dl=0

Jesper Kjellerås, VD Impact Hub Stockholm

jesper@impacthub.se

073-376 67 70

Impact Hub is the world's largest network of social entrepreneurs. With over 17,000 members of 100+ locations around the world, our mission is to enable entrepreneurial actions for positive impact. At Impact Hub Stockholm, we empower our member companies to seek cooperation to grow their impact. Organizations that sit at Impact Hub Stockholm include: Food For Progress (Oumph!), Kidnovation, Sweden India Business Council, Amref, Action10, Coompanion Stockholm, Jak Medlemsbank, Impactually, Andrew Hennigan, Founder Institute Stockholm, Desifer, etc. Our alumni include My Dream Now, Daycape, Help to Help, Ashoka Scandinavia, Reach For Change, SE Forum, MOD, Sustainergies, Handiscover, and many more.