Folkpartiet

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 14:42 CEST

- Måndag 15 November, kl 08-10
- Europahuset, Regeringsgatan 65, Stockholm
- Vi bjuder på kaffe och frukostfrallor
- EU-minister Birgitta Ohlsson, Europaparlamentariker Cecilia Wikström och Pierre Schellekens, chef för Europakommissionens Stockholmskontor deltar i panelen
- Ingemar Färm, fd generalsekreterare i Handikappförbundens samarbetsorgan, berättar om erfarenheter från ett tidigare medborgarinitiativ
- Anmälan till susanne.lindahl@folkpartiet.se eller 08-410 242 63.

Sverige är en del av EU och alla medborgare kan påverka detta väldiga projekt vi är med i. Efter att Lissabonfördraget antogs för ett år sedan utvecklas just nu ännu ett instrument som ska göra det lättare för EUs alla medborgare att göra sina röster hörda: medborgarinitiativet.

Just nu arbetar EU-institutionerna med medborgarinitiativets utformning. Cecilia Wikström förbereder ett av Europaparlamentets yttranden om initiativet. Vi bjuder därför in svenska journalister, intresseorganisationer, trossamfund, politiska partier, folkrörelser och enskilda medborgare till en frukostträff för att svara på frågor och ta emot synpunkter och önskemål.
Varmt välkomna!

Susanne Lindahl