SEB

Inbjudan - SEB:s årsbokslut 2009

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2010 16:39 CET

Onsdagen den 10 februari, klockan 07:30 offentliggörs SEB:s årsbokslut 2009. I tillägg finns presentationsmaterial och ytterligare information i form av "Facts & Figures" tillgängliga på www.sebgroup.com/ir

Onsdagen den 10 februari

PresskonferensTid: 10:15Plats: Kungsträdgårdsgatan 8, StockholmAnnika Falkengren, verkställande direktör och koncernchef, presenterar och kommenterar resultatet.  Presskonferensen kan även följas i direktsändning på www.sebgroup.com/ir där den också kommer att finnas tillgänglig i efterhand.  TelefonkonferensTid: 15:00Annika Falkengren och Jan Erik Back, ekonomi- och finansdirektör, presenterar resultatet följt av en frågestund.

För att delta, ring +44 (0)20 7162 0025, ange konferens id: 856098, minst 10 minuter innan konferensen börjar.

Telefonkonferensen kan även följas i direktsändning på www.sebgroup.com/ir där den också kommer att finnas tillgänglig i efterhand. Torsdag den 11 februari

Presentation för analytiker och investerare i LondonTid: 08:00 (lokal tid)Plats: SEB, Scandinavian House, 2 Cannon Street, London EC4M 6XX

SEB representeras av Annika Falkengren, Jan Erik Back och Ulf Grunnesjö, chef för Investor Relations.

Vänligen bekräfta ditt deltagande avseende presentationen i London till Else-Marie Nerep via e-mail  else-marie.nerep@seb.se eller telefon 08-763 8289, så snart som möjligt.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern som betjänar 400 000 företag, institutioner och 5 miljoner privatpersoner. SEB erbjuder universalbankstjänster i Sverige, Tyskland och de tre baltiska länderna Estland Lettland och Litauen. Banken har också lokal närvaro i övriga Norden, Ukraina och Ryssland, och har genom sitt internationella nätverk global närvaro i ledande finansiella centra. Den 30 september 2009 uppgick koncernens balansomslutning till 2 233 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 295 miljarder kronor. Koncernen har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.

_____________________________________________För ytterligare information kontakta:Ulf Grunnesjö, chef Investor Relations,  08-763 85 01, 070-763 8501Viveka Hirdman-Ryrberg, Informationsdirektör, 08-763 8577, 070-550 3500