Volvokoncernen

Inbjudan till årsstämma

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2006 08:55 CET

AB Volvos årsstämma äger rum onsdagen den 5 april 2006 kl 15.00 i Lisebergshallen, Göteborg.

Aktieägare som önskar medverka vid årsstämman måste anmäla sig. Anmälan kan antingen göras per telefon 020-39 14 50 alternativt 031-66 00 00, eller på Volvos hemsida, www.volvo.com, www.volvo.se, eller per post till AB Volvo, Juridik, 405 08 Göteborg. Anmälan ska ske senast torsdagen den 30 mars 2006 kl 12.00.

AB Volvo avser ej att hålla någon presskonferens med anledning av stämman, men styrelsen kommer att stanna kvar en stund efter stämmans slut för att svara på frågor från medierna.

Pressrummet kommer att finnas i anslutning till stämmolokalen.

Massmedier som önskar delta vid stämman kan anmäla detta till Medierelationer, AB Volvo, på telefon 031-66 11 27 alternativt 031-66 13 73.

Kallelseannonsen till årsstämman bifogas i detta utskick.

Välkomna!

AB VOLVO

2006-03-06

Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har ca 81 000 anställda, produktionsanläggningar i 25 länder och närvaro på mer än 185 marknader. Volvo omsätter 200 miljarder SEK och är noterat på börserna i Stockholm och på NASDAQ i US