Frisörföretagarna

Inbjudan till en storslagen pressvisning av ’Trender 2009’ samt till evenemanget ’Årets Frisör 2008’, då vi korar Sveriges bästa frisörer

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2008 08:00 CEST

Nyskapat hårmode 'Trender 2009' visas i stor 'catwalk' show och Sveriges bästa frisörer koras i tävlingen Årets Frisör 2008 vid Frisörföretagarnas
gala på Berns salonger den 6/9 2008! Frisörföretagarna lyfter blicken uppåt, till hårmode och till frisörbranschen, med detta evenemang sätter vi fokus på den stora skaparandan inom frisöryrket.

Pressvisning av 'Trender 2009' kl 15 den 6 september på Berns

Patrik Lernberger har skapat 2 kollektioner, exklusivt för Frisörföretagarna som visar två starka trender, dessa lanseras den 6/9 kl 15.00. Kollektionsbilder kan redan nu laddas ner från via anna@frisor.com.

Årets Frisör 2008 - gala och prisutdelning kl 19-22.30 den 6 september på Berns

Sveriges viktigaste frisörtävling som bedöms av: Jean Pierre Barda, Lotta Ahlvar, Göran Adlén, Daniel Scott, Staffan Westman och Anette Eskilsson som finns på plats som prisutdelare i tre kategorier: Årets Nykomling, Årets Avant Garde och den största kategorien Årets Frisör. Bilder på de nominerade bidrag hämtas på via anna@frisor.com. Jean-Pierre Barda om årets tävling ' bidragen i Årets Frisör 2008 var på extremt hög nivå och uttagningen var svår'.

Mer information och pressackreditering:

Frisörföretagarnas marknadschef Anna Thompson via anna@frisor.com eller

070-686 5811, www.frisor.com

Frisörföretagarna

Vasag 12, Box 626

101 32 Stockholm

Frisörföretagarna är frisör- och perukmakeriföretagens bransch- och arbetsgivarorganisation med 5.600 medlemmar i 4.500 företag. Frisörföretagarnas uppgift är att med medlemsföretagen i fokus påverka, underlätta och utveckla verksamheten inom branschen. Frisörföretagarnas målsättning är en hållbar och modern frisörbransch, vilken bland annat skapas genom att framkalla förutsättningar för seriösa & lönsamma företag, en hållbar utbildning och moderna medarbetarrelationer.