Enea

Inbjudan till Eneas telefonkonferens

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2003 10:07 CEST

Med anledning av Eneas halvårsrapport inbjuder Enea till telefonkonferens

Enea har härmed nöjet att inbjuda till en telefonkonferens fredagen den 8 augusti kl.11.00 på svenska samt kl.16.00 på engelska. Halvårsrapporten presenteras av VD Ola Berglund. Efter presentationen finns utrymme för frågor.

Telefon: 08-727 77 50 kl. 11.00 på svenska
08-727 77 51 kl. 16.00 på engelska

Kort innan telefonkonferensen kommer presentationen att finnas tillgänglig på vår hemsida www.enea.com och www.enea.se.

Halvårsrapporten kommer att sändas ut före börsens öppnande den 8/8-03.

Ola Berglund +46 8 507 140 00

Enea
Med Eneas över 30 års erfarenhet av systemutveckling och kunnande inom realtidsteknik, hjälper vi våra kunder i Sverige och i övriga världen att bygga avancerade system där kvalitet, hög tillgänglighet och användbarhet är avgörande ledord. Vårt kunnande delar vi med oss genom våra produkter, tjänster och utbildningar. Med stöd i vår egenutvecklade realtidsteknologi har vi hjälpt många kunder att förverkliga sina idéer på ett säkert och kostnadseffektivt sätt. Eneas världsledande realtidsoperativsystem OSE är i dag kärnan i många data- och telekomleverantörers produkter. Inom Norden erbjuder Enea dessutom tjänster, utbildning och systemlösningar för verksamhetsstöd till företag, organisationer och myndigheter med höga krav på användbarhet och tillförlitlighet. Koncernen omfattar 600 anställda och finns i Sverige, USA, Tyskland, Frankrike, England och Japan. Huvudkontoret ligger i Täby, Sverige.

För mer information om Enea, besök våra hemsidor www.enea.se, www.enea.com och www.ose.com .