Skanska AB

Inbjudan till Kapitalmarknadsdag i New York den 7-8 oktober, 2014

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2014 11:41 CEST

Kapitalmarknadsdagen kommer att hållas den 8 oktober på konferenscentret Convene, på 810 7th Avenue / 53rd street. Mötet startar kl 08:30, och en middag med koncernledningen kommer att hållas under kvällen.

Den 7 oktober ges tillfälle för projektbesök på flera av Skanskas projekt.

Agendan och mer detaljerad information om dagen kommer att publiceras på www.skanska.com/investerare .

Om ni vill deltaga, vänligen anmäl er senast den 29 augusti till Skanska AB, Marianne Bergström, e-mail marianne.bergstrom@skanska.se .

Praktiska frågor gällande kapitalmarknadsdagen kan ställas till Marianne via e-mail eller telefon, 010-448 88 75. Resa och logi arrangeras och betalas av deltagarna.

Vi ser fram emot att träffa er i oktober!

Välkommen!

Magnus Persson Katarina Grönwall

Direktör, Investor Relations Kommunikationsdirektör

För ytterligare information, kontakta:

Magnus Persson, direktör, Investor Relations, Skanska AB, tel 010-448 64 29

Katarina Grönwall, kommunikationsdirektör, Skanska AB, tel 010-448 88 77

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com/media/pressmeddelanden

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller Gröna projekt. Koncernen har idag 57 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa, USA och Latinamerika. Omsättningen år 2013 uppgick till 136 miljarder kronor.