Exportrådet

Inbjudan till lanseringen av Kompetensbanken!

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 14:06 CET

Välkommen när Exportrådet tillsammans med Utrikesdepartementet och Tillväxtverket lanserar Kompetensbanken, tisdag den 16 november. Närvarande är bland andra handelsminister Ewa Björling och Exportrådets VD Ulf Berg.

Kompetensbanken är ett internetbaserat verktyg för kompetensutbyte mellan företag som är intresserade av internationell handel, och personer med särskilda kunskaper om utlandsmarknader, språk och internationella affärer.

Målet med Kompetensbanken är att förbättra svenska företags möjligheter att nå ut på nya utlandsmarknader. Specifik kunskap om dessa marknader är ett viktigt steg på vägen till internationalisering, och därför är personer med sådana kunskaper värdefulla tillgångar för företag som vill växa genom utrikeshandel.

I samband med lanseringen finns möjlighet att mingla och fika. Varmt välkommen!

PRAKTISK INFORMATION
Lanseringsdatum: tisdag 16 november kl. 09.00-11.00
Plats: Utrikesdepartementet, Fredsgatan 6 (UD:s pressrum)
Skicka anmälan till: jakob.brostrom@swedishtrade.se

OBS! Ta med inbjudan och legitimation.

Exportrådet är en resurs för alla svenska företag som vill göra internationella affärer. Vi har lång erfarenhet av internationell affärsutveckling och finns på plats i mer än 60 länder med 500 anställda. Exportrådet ägs av staten och näringslivet och omsätter cirka 600 miljoner kronor.

Nedan visas tillhörande dokument och bilagor.
PressmeddelandetPressinbjudan Kompentensbanken.doc

This document was brought to you by PIR, a distributor of electronic press releases. http://www.pirab.se