G5 Entertainment AB

INBJUDAN TILL MEDIA- OCH INVESTERARTRÄFF MED G5:S VD VLAD SUGLOBOV

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2007 12:04 CEST

G5 publicerar halvårsrapporten för 2007 torsdagen den 16 augusti, vilket tidigare har meddelats. Samma dag välkomnar vi investerare och media till ett möte med företagsledningen, där Vlad Suglobov kommer att presentera G5 och halvårsrapporten, samt svara på frågor.

Plats: Tamm & Partners Fondkommissions lokaler på Birger Jarlsgatan 26, 3 tr.
Tid: Torsdagen den 16 augusti, kl. 13.30.

Anmälan görs till bolaget på: investor@g5e.se

Välkomna!

Mer information kan hittas på www.g5e.se.

Vlad Suglobov
VD, G5 Entertainment AB
investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB

G5 Entertainment är världens ledande studio för mobilspelsutveckling och arbetar med toppförlag på deras
mest efterlängtade mobilspel, vilka baseras på stora film- och spelvarumärken. Företaget producerar och
licensierar även mobiltjänster för ryska operatörer av trådlösa nätverk, och expanderar mot utvecklandet av nedladdningsbara mindre spel till andra plattformar än mobil. Företagets aktier handlas på Nordic MTF
under kortnamnet G5EN.

G5 Entertainment AB tillverkar högkvalitativa spel för mobiltelefoner och PC för flera av världens största producenter/förlag, bl a Disney Mobile, Starwave Mobile, Skyzone Entertainment. G5's tidigare produkter omfattar unika och bästsäljande spel baserade på populära titlar som Pirates of the Caribbean, Scarface osv såväl som egenutvecklade spel som Cuban Missile Crisis. Spelutvecklingen utförs i Moskva, Ryssland. G5's mål är att vara en världsledande producent av spel för mobila plattformar och PC. Bolagets strategi är att erbjuda utveckling med hög kvalitet och unika idéer till ett överkomligt pris för världens största förläggare och skapa egna spel för utvecklingsmarknader som Ryssland, Indien och Brasilien.