NCC AB

Inbjudan till media- och kapitalmarknadsträff med NCC

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2012 11:16 CEST

Torsdagen den 16 augusti kl. 08.00 offentliggörs NCC:s rapport för perioden januari-juni 2012. Rapporten sänds ut via fax och e-post samt finns på NCC:s webbplats, www.ncc.se/ir.

Kl. 10.00 arrangeras ett informationsmöte med integrerad telefonkonferens för media och kapitalmarknad i NCC:s hörsal vid huvudkontoret i Solna. Presentationen hålls på svenska. Detta möte går även att följa i direktsändning på www.ncc.se/ir.

Presentationsmaterial inför telefonkonferensen kommer att finnas tillgängligt på www.ncc.se/ir, torsdagen den 16augusti kl. 9.30.

Tid:
Torsdagen den 16augusti kl. 10.00. Kaffeserveras från 9.30. Plats: NCC:s hörsal Inforum, Vallgatan 5, Solna (huset bredvid NCC:s huvudkontor). Program: Peter Wågström, koncernchef och Ann-Sofie Danielsson, CFO kommenterar koncernens aktuella läge. Anmälan: Görs till Astrid Mellgren, Nasdaq OMX, gssc@nasdaqomx.comeller +46 (0)8 405 74 18.

För att delta i mötet per telefon, ring +46 (0)8 505 598 53. Ange ”NCC”.
Mötet går även att följa i direktsändning samt i efterhand i en inspelad version på www.ncc.se/ir.

För frågor kontakta:

Johan Bergman, IR-ansvarig NCC AB, Tel 08 585 52353, 070 354 80 35, johan.bergman@ncc.se

Charlotte Z Lindstedt,Finansdirektör NCC AB, Tel 08 585 52080, 070 545 20 54, charlotte.lindstedt@ncc.se

Magnus Jonsson, Chef extern kommunikation och mediarelationer, Tel 08 585 52246, 070 817 87 11, magnus.jonsson@ncc.se

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press.

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2011  en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 500 anställda.